HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYČEŠTINYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÍ
KALENDÁŘ
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KUP SI HRU
UŽIVATEL
Přihlásit
Registrace


Uživatelé
Hry v obchodě
Zlevněné hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráce
STATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Češtiny:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 480 uživatelů

Návody > Nemesis: The Wizardry Adventure

 Hra 
Návod
CD obaly

Zobrazení:9550

Town of Galican

V Rianově pracovně si nejprve pročti otevřenou knihu na jeho pracovním stole (pravým tlačítkem myši). Pak sjeď dolů. Za každým ze čtyř panelů se nachází magický svitek. Vezmi je v následujícím pořadí - vzduch (lir), oheň (sire), voda (fater) a země (earth). V horní části obrazovky se objeví osm kruhů, které jsou připraveny pro jednotlivá kouzla. Vyjed' nahoru, skříň vlevo od východu bude nyní odemknutá. Otevři ji a vyndej z ní nádobku a elixír. Při odchodu ven z místnosti dostaneš kromě několika rad od Riana i první kouzlo (Heal/Fog). Jdi ke studni, kousek od ní leží na zemi poškozená klika. Seber ji spolu s dvěma dopisy, které si použitím na sebe přečti. Ve městě najdi kovářku Talu a dej ji poškozenou kliku, slíbí ti, že ji opraví. Bude to ale chvíli trvat, zajdi proto do hospody - před dveřmi leží na zemi plechovka s olejem, budeš ji brzy potřebovat, proto ji vezmi. Uvnitř seber meč, dej si ho do ruky, promluv si s hostem, ten však o debatu zatím nejeví zájem. Vylez po žebříku nahoru, vezmi ze země brnění a obleč si ho. Svou bílou košili odlož. Pak se vrať ke kovářce, klika by měla být opravena. Připevni ji k rumpálu studny, promaž olejem a vytáhni ze studny vědro. Zlatý klíč, který v něm najdeš, seber. Pak zajdi do kostela a promluv si s duchovním. Dozvíš se o lese na východ od města. Za pomoci kompasu se tam vydej.

Taarian Forest

Jdi nejprve dopředu a pak doleva k chýši. V cestě ti ale brání strom, budeš se ho proto muset nějak zbavit. Vrať se na cestu a pokračuj dopředu. Jakmile zapadneš do bažin, rychle se chyt'. větve, otoč se doprava a projdi keři. Pokud na cestě najdeš brouka - samce a samičku, vezmi ho a dej do nádoby. Pokračuj dále po cestě přes most až k fontáně. Podívej se do vody a seber zde kámen (carving stone). Vrať se na most, chvíli zde postůj, most se tak proboří. U jednoho z kůlů najdeš poškozený klíč. Vezmi ho a vrať se ke stromu před chýší. Po cestě budeš potkávat lesní obyvatele, nezbývá než je vždy pozabíjet. Nezapomeň po zlikvidování prvního sebrat jeho meč, dvěma se ti bude lépe bojovat. Na strom před chýší použij nádobku s brouky a promluv si zde s Harganim. Dostaneš paklíče a nové kouzlo. Pak Harganimu ukaž kámen z fontány, vejdi dovnitř. Ocitneš se v první úrovni Harganiho podsvětí.

Hargani Underworld level 1

Seber ze země zrezavělý meč a jdi do nejbližších dveří napravo. Uvnitř vlevo jsou dvě vany. Klikni na levou a ziskáš klenoty (jewels). Vana musí přitom být na východ od tebe. V místnosti jsou rovněž dvě skříně. Z pravé seber rukavice a boty a hned si je oblékni. V levé je smaragdová hůlka, tu si rovněž vezmi. Pokračuj dále dvěma dveřmi na západ. Projdi jídelnou směrem na sever a západ. Za dveřmi napravo leží další zrezavělý meč. Seber ho a jdi zpátky do hlavní chodby. Na jejím konci jsou troje dveře. Ty na jih vedou do úrovně 2, zatím si jich proto nevšímej. Projdi dvěma dveřmi na východ (ty druhé dveře si otevři paklíčem) a ocitneš se v ložnici. Ve dvou postelích jsou ukryty drahokamy (gems a jewels). Vezmi je s sebou a vrat se na hlavni chodbu. Z trojice dveří vzadu si tentokrát vyber ty západní. Pokud budou nějaké dveře zamčeny, opět si je odemkni paklíčem. Jdi stále dopředu, pokud to bude nutné, bojuj s nepřítelem a sbírej paklíče. V poslední místnosti najdeš luk a šest šípů. Vezmi je a vrat se do hlavni chodby. Směrem na východ vedou ještě jedny dveře. Projdi jimi a běž stále rovně do koupelny. Zde seber paklíče a vyjdi ven. Pokračuj rovně a doprava. Pokud jsi zbořil most, narazíš na zával. Musíš proto jít oklikou - dveřmi napravo se dostaneš do knihovny. Přímo před tebou na horní poličce jsou dva svitky. Klikni na ten pravý a získáš další kouzlo. Vedle svitku mezi barevnými knihami je dřevěná krabička. Otevři ji a vyřeš malou hádanku. Za odměnu dostaneš kouli inteligence. Za pozornost stojí některé knihy. Na jižní straně v prostřední knihovně a třetí polici napravo, na stejné straně a polici, ale v pravé knihovně, na západní straně ve čtvrté polici a konečně na severní straně v levé knihovně a druhé polici seshora. Tuto knihu si můžeš vzít s sebou, stejně tak tu, kterou najdeš na severní straně v pravé knihovně a třetí polici odshora. Jako poslední zbývá kniha na východní straně v levé knihovně a druhé polici. Pokud ji vezmeš, otevřou se dveře do tajné místnosti. Je zde celkem sedm jam, tři nalevo a čtyři napravo. Nejkratší cestou vlez do první nalevo, přehod' páčku, vylez po žebříku, jdi doprava, 2x rovně, doleva a dolů. Přehod' páčku, vylez po severním žebříku, jdi doprava, 2x rovně, doprava a dolů. Přehod' další páčku, vylez po severním žebříku, jdi rovně, doprava a dolů. Přehod' poslední páčku a vylez žebříkem na východ. Na konci chodby si přečti zprávu a zatlač na stěnu mezi dvěma dřevěnými sloupy. Potvory ignoruj a rychle běž k třetí plošině nalevo. Vstup na ni, vyjedeš tak o patro výš. Běž do rohu na jihozápadě, je zde další plošina, pomocí které vyjedeš o patro výš. Na jihozápadním rohu zatlač na stěnu a vejdi dovnitř. Seber zde lepší brnění a všechny elixíry. Nepokračuj chodbou dále (dostal by ses zpět do knihovny), ale vrať se zpět. Další tajný vchod je v severozápadním rohu. Chodbou se dostaneš do místnosti, kam by ses dostal daleko jednodušeji, nebýt závalu. Ze země seber poškozený meč a ze stromu klíč. Vrať se do hlavní haly a projdi dveřmi na jih. Na konci chodby si odemkni klíčem ze stromu.

Hargani Underworld level 2

V místnosti se zamrzlou podlahou použij kouzlo Firestorm (čtvrté zleva, musíš při tom mít v ruce amulet). Led roztaje a ty si budeš moci vzít štít, který byl v něm ukryt. Za rohem seber ze země dvě ohnivé koule a pokračuj dveřmi dále až ke křižovatce čtyř cest. Dveře na západě odemkni paklíčem a vejdi dovnitř. Uprostřed je strom. Na každé jeho straně je vyryt jakýsi symbol. Nakresli si ho na kus papíru a zapamatuj si, na které světové straně se nachází. Pak pokračuj dále k obrovské kostře. Po obou jejich bocích jsou přístěnky - v tom levém najdeš pytlík s uhlím a v pravém svitek, který si přečti. Vrať se na křižovatku a z ní se vydej rovně, tj. na východ. V zadní části jsou na zemi dva šípy - seber je a pak najdi zrcadlo. Klikni na něj, dostaneš hádanku. Její odpovědí je SKY, získáš tak kouli nápaditosti (sphere of creativity). Po spravné odpovědi zrcadlo praskne. Nezapomeň si proto vzít jeho střep. Po návratu na křižovatku se vydej na jih. Dveře si opět otevři paklíčem. Uvnitř seber ze země knihu. Prostuduj ji a běž ke knihovně. Prostuduj knihu ve druhé polici odshora a pak jednu z knih, nejlépe tu, cos právě našel, polož na druhou polici zespoda. Je zde další hádanka, při níž ti pomůže náčrtek, který sis před chvíli vytvořil. Pohni dvakrát pákou vlevo a pak už stačí jen nastavit správné symboly na odpovídající světové strany. Otevře se ti východ do úrovně 3. Zatím ale nechod' dále a vrať se do místnosti se stolem uprostřed. Otevři dveře vedoucí na jih a pokračuj dále chodbou. Za prvními dveřmi napravo seber kvalitnější brnění, za posledními napravo několik šípů a konečně za jedinými nalevo z pece elixír. Nepij vodu z vědra, otrávil by ses... Prozkoumej rovněž stěnu ze žlutých kamenů, je za ní helma, která se ti určitě bude hodit. Nyní už ti nic nebrání v cestě do úrovně 3.

Hargani Underworld level 3

Od žebříku pokračuj následujícími směry: J, V, 5, V, S. Po pravé straně uvidíš meč. Můžeš se pokusit ho vytáhnout, nepovede se ti to ale. Jdi dále na S, V, S. Před sebou uvidíš dřevěný panel a barel se solí. Zapamatuj si jeho polohu. Nyní je na čase prozkoumat všechny barely v bludišti. Pokud budeš napaden červeným svinstvem, zajdi k barelu se solí a ponoř do něj ruku. Zapamatuj si, kde je mříž, za níž jsou vězněni Harkani, a kde jsou čelisti. Pomůže ti přitom mapa, která se zobrazí po kliknutí na kompas. V barelech jsou ukryty zajímavé věci, nejdůležitější však je páka (lever) a ozdobný jílec meče (jeweled hilt). Páku použij na dřevěný panel u barelu se solí. Pak ji dej do horní polohy. Tím se otevře mříž. Běž k ní a pokračuj dále. Na konci seber kost a promluv si s Harkanim. Za odměnu získáš třetí kouli. Pak zvedni ze země ústřižek papíru a použij ho na jednu z knih, kterou máš u sebe - antologii zbraní. Knihu si pročti, dozvíš se o ničícím meči. Je to právě ten, na který jsi už v bludišti narazil. Běž k němu, klikni na lebku, v níž je meč zasunut (ne na meč!!!). Nahoru dej zleva doprava modrou a zelenou kouli, dolů červenou. Nyní už bude možno meč vyndat. Chceš-li tento meč mít v ruce, je dobré nemít v druhé ruce jinou zbraň (tj. meč nebo i štít). Přeneseš se totiž do jiné dimenze a dojde k souboji mezi tebou i mečem. Přitom budeš mít jen malou šanci na úspěch. Běž k čelistem a použij na ně obrovskou kost (zapřeš ji svisle kousek vlevo od středu). Jakmile projdeš prvními čelistmi, otoč se, vezmi kost a použij ji obdobně na druhé čelisti. Vyzbroj se ničícím mečem a zabij Strážce amuletu. Je to dost náročné, během souboje musíš čerpat sílu z elixíru. Přímo před tebou je výklenek s prvním amuletem. Použij zde střípek zrcadla a amulet je tvůj. Z barelu si vezmi celkem čtyři elixíry s vyjdi tajným vchodem na jižní straně. Vylez po žebříku až nahoru (zastavíš se sice uprostřed u vchodu do kanálu, nejsi ale zatím připraven na to, abys tam vstoupil) a objevíš se ve známém lese. Jdi do vesnice a v kostele si promluv s duchovním. Ukaž mu meč a dej mu antologii zbraní. Pak mu znovu podej meč. Jakmile duchovní zmizí, běž za Tilou do kovárny. Dej ji ozdobný jílec, budeš si tak moci vzít její meč (ten úplně nalevo). V kostele pak od duchovního získáš zpět meč zbavený kouzel. Nech ho v jedné ruce a do druhé ruky dej meč od Taly. Zbývajících mečů se musíš zbavit. Jdi zpět do lesa. Slez po žebříku a uprostřed vejdi do kanálu.

Sewers

Běž halou dolu až ke křižovatce čtyř cest. Jdi nejprve na sever skrze dveře až k zeleně blikajícímu kameni na zemi. Klikni na něj a celá kostka vyjede nahoru. Je to ale iluze, kliknutím na kostku získáš druhý talisman. Jdi dále na sever (kostku můžeš dát dolů tlačítkem z druhé strany) až k lebce a třem barevným tlačítkům. Zatím neznáš kombinaci. Projdi se tedy dokola podél zdi. Na zemi najdeš dvě věci - drápy smrti a papír se zprávou od Riana. Přečti si jej a vrať se na křižovatku. Pokračuj rovně na jih a pak doleva. Až po pravé straně uvidíš na stěně kolečko, otoč se k němu a klikni na něj. Ocitneš se v další části bludiště. Na některých místech visí ze stropu hadi. Nejlepší způsob, jak se jich zbavit, je hodit na ně několikrát šíp (a pak ho zase sebrat). Od křižovatky jdi stále na jih a pak doleva. Po pravé straně je na zdi namalována kresba - dva zkřížené meče a písmeno A. Klikni na kresbu a vejdi dovnitř. Všimni si zde barev paprsku stoupajících z fontány. To bude kombinace potřebná k otevření lebky pomocí barevných tlačítek. Vyjdi ven a pokračuj západně přes křižovatku a na konci doprava. Na nejbližší křižovatce opět zahni doprava a uprostřed chodby jsou po levé i pravé straně dva malé hnědé kruhy. Otoč se nejprve k tomu jižnímu a klikni na něj. Uvnitř nalezneš kvalitnější nohavice. Obleč si je a starých se zbav. V místnosti ještě klikni na trubku před barelem, získáš v pořadí už čtvrté kouzlo. Pokud máš zájem, vezmi si z rakve další drápy smrti. Vyjdi na chodbu. Podobná kolečka naproti sobě jsou ještě v jiné části bludiště (jihovýchodní část). Nastav se na jižní a klikni na něj. Uvnitř seber dva elixíry a z obří lebky vpravo další hůlku (ruby wand). Protože v místnosti naproti se už nic udělat nedá, můžeš se klidně vrátit do místnosti, kde jsi sebral amulet. a u lebky vzadu zadat. správnou kombinací barev (modrá, žlutá, modrá, červená a červená).

Gondola Station

Vylez po žebříku nahoru. Seber ze země roh, lanovky si zatím nevšímej a projdi mříží do Jarenova hradu. Sejdi po levých schodech. Na chodbě se dej doleva a pak dveřmi doprava. Uvnitř seber motýla a pokud budeš chtít, ze záhonu i tři houby. Vyjdi ven na chodbu a pokračuj západně, dokud vlevo neuvidíš nástěnku s motýly a brouky. Na prázdné místo dej motýla, kterého jsi před chvílí sebral, z nástěnky vypadne klíč. Seber ho a pokračuj chodbou až na konec. Zaboč doprava a jdi tak dlouho, dokud nalevo neuvidíš dveře. Uvnitř je laboratoř, seber zde pouze dva elixíry a vrať se na chodbu. Jdi doleva a pokračuj rovně. Těsně před koncem chodby jsou další dveře doleva do knihovny. Pročti zde všechny knihy a jednu z nich (Progeny End) si vezmi. Seber všechny šípy a povšimni si zamčeného stolku. Na chodbě pokračuj západně, pak jižně a východně. Projdi hned prvními dveřmi doprava až k obrovské kresbě včely. Po zasunutí klíče z nástěnky se dostaneš o patro níž. Jdi stale na sever. U prvních dveří zaboč doleva do ložnice. Přímo před tebou je skříň a umyvadlo. Zapamatuj si jeho pozici, budeš se sem později vracet. Ve skříni je kromě dvou elixíru i ametystová koule. Vše seber, včetně samostřílu za postelí. Z ložnice vyjdi druhým východem do místnosti, kde si všimni skříně, která nejde otevřít, a mapy. Pokračuj pak na sever až k dalekohledu, kde si promluvíš s Jarenem. Po rozhovoru seber ze země malý klíček a poškozenou destičku. Klíček se hodí ke stolku o patro výše. Odemkni ho, uvnitř najdeš skříňku s monogramem J. Dvakrát na něj klikni a nové kouzlo je na světě. Desky s 24 symboly si nevšímej, vrať se k lanovce a nastup dovnitř - použitím rohu na lano sjedeš dolů. Vejdi do jeskyně a pokračuj do Venomire Marsh.

Venomine Marsh

Seber ze země šípy a pokračuj dopředu. Pak se postav k rostlině. Ta na tebe zaútočí chapadly. Poraň ji, chapadlo usekni a vezmi. To opakuj ještě s jinou rostlinou. Obě chapadla v inventáři spoj, získáš lano. Bohužel je jedovaté, a pokud ho máš u sebe, ubývá ti život. Vrať se proto na Jarenův hrad do umývárny v dolním patře (za dveřmi s včelou). Ponoř lano do vody, to ztratí jedovatost, takže se můžeš vrátit zpět do Venomine Narsh. Vejdi do věže. Studnu odemkni zlatým klíčem z Galicanské studny a slez po žebříku dolů.

Burned Bone Corridors

Jdi dopředu a doprava ke dveřím s velkým kruhem rozděleným na 4 části. Kus jedné části chybí. Naštěstí máš u sebe destičku, kterou jsi našel u dalekohledu. Po opravě zmáčkni levou část, pak pravou, spodní a horní. Po otevření dveří pokračuj chodbou až do místnosti s obrazem. Seber zde lepší brnění a obleč si ho. Je taky možné vzít další hůlku (jade wand). Pak klikni na obraz, objeví se dívka, dá ti několik rad, a až zmizí, vezmi meč. Vybrakuj rovněž skříňku naproti obrazu, elixíry a helma ti přijdou vhod. Po návratu zpět před dveře s kruhem pokračuj doprava a dále několika dveřmi, až se dostaneš po schodech dolů (cesta bludištěm není složitá, většinou jsou v místnosti jen jedny dveře, pokud jich je více, klikni na kostru u pochodně a ta ti poradí, které dveře vybrat). Zde si hru ulož, jako zbraň si zvol meč z obrazu a ten od Taly. Pak projdi dveřmi a utkej se s Minotaurem. Jakmile se ho zbavíš, můžeš si vzít jeho bič. Pak přivaž lano z chapadel k levému zábradlí a slez dolů.

Fire & Mushroom Tunnels

Na souboje v teto části hry používej Talin meč. Projdi ohnivé bludiště a dostaneš se do houbových tunelů. Aby ses vyhnul soubojům, rychle pokračuj rovně potokem a u mříže zahni doprava. Další chodbou přijdeš až k hradu.

Desolate Castle

První branou projdeš bez problémů, s druhou je to horší. Jdi do chodby nalevo nebo napravo a ze země seber kámen. Pak bránu otevři a kamenem ji na chvíli zablokuj (kámen musíš dát do pravého horního rohu brány). Vejdi dovnitř, hned za bránou vlevo je brnění - seber ho. Na zemi pod obrazem leží kniha a svitek. Když ho vezmeš, zjistíš, že je to další kouzlo. Pak se otoč doprava a jdi k psacímu stolu. Sítě, která přitom na tebe spadla, se zbavíš jednoduše mečem. Seber ze země provaz, který po síti zbyl, a prozkoumej vše na psacím stole. Potom jdi ke třem řetězům visícím ze stropu vlevo od místa, kde byl svitek. Zatahej za prostřední a strop se proboří. Seber jedno z prken (leží na zemi v inventáři) a jdi po schodech nahoru. Potvoru, která se objeví, nepřešermuješ, jdi tedy dolů a postav se před ní. Kupodivu na tebe nezaútočí. Vezmi do ruky samostříl a pomocí několika šípů potvoru zabij. Zlomené i dobré šípy pak seber ze země a jdi znovu do schodu. Nahoře chybí kus podlahy - přivaž provaz k řetězu visícímu nahoře a zhoupni se po něm. Po žebříku pak vylez nahoru. Tam se nejprve otoč zpět a ze stolu seber nůžky. O kousek dál (před schody nahoru) leží rukavice, seber je a obleč. Na dalším stole vzadu stojí za pozornost otevřená kniha. Nedotýkej se jí, stůl by se probořil a kniha poškodila ohněm ze svíčky. Místo toho nůžkami svíčku uhas a pak si knihu vezmi. Dozvíš se z ní, jak nastavit desku v Jarenově stolku. Nemusíš nic překreslovat, vše je i v manuálu. Vyjdi nahoru po schodech. Zalena na tebe sice zaútočí, ale to jen proto, že tě zde nečekala. Klikni na ni, omluví se ti a řekne, abys za ní přišel dolů. Ze země seber další hůlku (tentokrát stříbrnou). plášť (obleč si ho) a knihu. Uvnitř je předposlední kouzlo. Sejdi dolu a promluv si se Zalenou. Dozvíš se o jejím bratrovi a dostaneš další talisman a dračí šupinu. Pak stejným způsobem otevři bránu (místo kamene poslouží prkno) a pokračuj dále do houbových tunelů, až se zastavíš u mříže. Tu odemkneš dračí šupinou. Pokud budeš mít zájem, můžeš jít ještě doleva a ze stráně u potoka sebrat několik zajímavých kamenů. V každém případě ale pokračuj mříží do Rock Ledge. Za pomoci kouzla Windstorm (druhé zleva) se dostaneš do Ystalins Lair.

Ystalins Lair

Dej se čelem vzad, projdi dveřmi a sesbírej vše, co se dá - ručičku, kolo, řemen, táhlo, pumpu a malou pojistku. Pak jdi k rýsovacímu prknu a z roliček nad ním seber velkou pojistku. Vše pak poskládej napravo od místa, kde bylo nejvíce věcí. Nejprve je třeba nasadit kolo, pak řemen a táhlo. Pak dej na své místo ručičku, velkou a malou pojistku a konečně pumpu. Dveře, které jsou dvě obrazovky východněji, pak půjdou otevřít. Sejdi dolu po schodech a otevři další dveře. Uvnitř seber ze země dvě listiny a přečti si je. Nezapomeň je pak položit na zem. Nic v místnosti neber. Všimni si brnění za sklem v levé části místnosti. Sklo sice jde rozbít a brnění si vzít, doporučuji to ale nedělat. Brnění totiž dostaneš později právě jako odměnu, že sis zde nic nevzal. Jdi k severním dveřím. Klikni na obdélník na nich, čeká tě další hádanka. V ní je úkolem nastavit čtvrtý čtverec tak, jak logicky vyplývá z předchozích tří. Nemělo by to být příliš složité, stačí si uvědomit, že co je nahoru, musí být dolů, co doprava, musí být doleva, a obráceně. Po správném nastavení zmáčkni červené tlačítko a projdi dále po schodech dolů. Nezdržuj se a jdi stále rovně. Po rozhovoru s drakem chvíli vyčkej, drak ti dá talisman a odveze tě do Nithery.

Nithera

Za odměnu ti drak nechá na zemi brnění, které jsi viděl za sklem. Obleč si ho a vydej se do labyrintu chodeb. Cílem je dostat se ke sloupu ve zdi s dvěma pochodněmi po stranách. Předtím ovšem musíš v chodbách najít a sebrat obouruční meč, lahvičku oleje a sextant. Kliknutím na pravou pochodeň u sloupu se dostaneš do další místnosti. Za žádnou cenu nevstupuj na koberec - ztrácel bys život a navíc bys u každých dveří musel bojovat s obživlými strážci. Rovněž není moudré brát brnění ležící na zemi, protože je slabší než to, které máš u sebe. Z místnosti vyjdi dveřmi na jihovýchodě. Chodbou pokračuj stále dopředu - ignoruj zavřené dveře napravo, zato můžeš sebrat lopatku. Jakmile dojdeš do jídelny, seber ze země železnou tyč (fire iron) a vrať se ke dveřím, které jsi před chvílí minul. Otevři je a jdi do místnosti, kde jsou dvoje zavřené dveře. Ty levé jsou zamčené, musíš tedy jít těmi pravými. Hned za nimi otevři první dveře vlevo, dostaneš se do místnosti s fontánou. Seber ze země tři poháry a jdi k fontáně. Klikni na ni a pak použij jeden z pohárků na její spodek. Vyjedou tři sloupy, úkolem je pomocí pohárů sloužících jako závaží dosáhnout toho, aby byly ve stejné výšce. Nejmenší pohár dej přímo na pravý sloup, prostřední naplň z fontány do půlky a dej ho na levý sloup a konečně největší pohár naplň celý a dej ho doprostřed. Pak se vrať do jídelny a prozkoumej zde všechny pochodně. Jedna z nich je uvolněná, je ale příliš horká. Použij na ni železnou tyč, která v této místnosti ležela, chodbou se dostaneš do haly s létajícími noži. Projdi až na konec ke kouli, opatrně, vždy, když kolem tebe proletí nejbližší nůž, jdi kupředu. Klikni na podstavec koule, to nože deaktivuje a díky vyřešené hádance u fontány se napravo otevře vchod dolů. Hned ho využij. Dole seber další hůlku (amber wand) a vyjdi dveřmi (neotevírej je, jednoduše jimi projdi). Dostaneš se do místnosti s dvěma dveřmi, kde už jsi byl. Známou cestou jdi k fontáně a tam pokračuj doleva. Dostaneš se k bazénu. Skoč do vody (jediné místo, kde to jde, je přímo u skály vpravo), rychle se otoč doleva a zabojuj si s elektrickým úhořem. Než se po vítězném boji ponoříš dolů, ujisti se, že máš po ruce lopatu (shovel). Tu jsi sebral na cestě do jídelny. V jeskyni napodruhé pomocí lopaty odhrab masku a vezmi ji. Vynoř se a vrať k fontáně. Chodba na jih není důležitá, vyjdi proto západně na chodbu. Jdi na jih a ignoruj všechny dveře doprava. Jedinými dveřmi nalevo se dostaneš do knihovny. Postav se dvě obrazovky vpravo od žebříku a přečti si knihu ve spodní poličce vpravo. Naopak nečti knihu ve vedlejší knihovně vlevo ve spodní poličce. Musel bys bojovat sám se sebou. Na jižní straně si přečti jedinou knihu - je zleva ve druhé knihovně ve spodní řadě vlevo. Pak vylez po žebříku nahoru a pokračuj třikrát vlevo (mineš další žebřík). Otoč se na jih a po žebříku vylez nahoru. Pokračuj doleva a jakmile přejedeš přes roh, posuň se 2x doleva a přečti si knihu v prostřední řadě mezi příčkami žebříku. Ve stejné řadě úplně nalevo si můžeš přečíst ještě jednu knihu. Posuň žebřík zpět do původní pozice a slez o patro níž. Otoč se doprava a přejdi na žebřík, který vede úplně dolů. Posuň se s ním 4x doprava a vezmi si knihu z prostřední řady vpravo. Je to nám již známá antologie zbraní. Nyní je třeba se žebříkem zajet úplně doleva a otočit se doprava, abys viděl oba žebříky z boku. Spodek toho nalevo naolejuj, protože je zaseklý a nejde s nim pohybovat. Potom na něj vylez a popojeď s ním jednou doprava. Pak z něho slez a otoč se na východ. Před tebou na zemi leží kniha. Zvedni ji a přečti. Pokračuj dále na východ a klikni na poslední lucernu. Zjistíš, že zeď vzadu se trochu odsunula. Běž k ní a klikni na ni. Chodbou se dostaneš až k modré bráně. Projdi jí a rychle běž dopředu, doprava a dopředu. Zvedni meč a rychle si ho dej do ruky. Otoč se čelem vzad a zlikviduj modrého psa. Pak se dej znovu čelem vzad a v knihovně si přečti knihu ze spodní řady vpravo. Rovněž otevřená kniha na stole vlevo od knihovny stojí za přečtení. Při odchodu z místnosti tě opět čeká modrá brána. Po jejím překročení musíš opět zlikvidovat psa. Nyní už je možno knihovnu opustit (pozor - pokud bude mříž knihovny zavřená, znamená to, že nahoře je ještě jeden pes a že ho tedy musíš zlikvidovat). Po návratu do místnosti s kobercem uprostřed jdi k velkému rohu, jdi do severovýchodního rohu a na severní stěně zatlač kámen uprostřed. Objevil jsi tajný vchod. Uvnitř jsou tři páčky. Posuň všechny do dolní polohy tak, aby oheň vycházel jen z horní a spodní části, nikoli z prostřední. Pak vyjdi po schodech nahoru (i nyní koberec obejdi) a chodbou jdi až ke křižovatce. Za dveřmi na severu nic není, jdi tedy na východ, pak na sever, východ a jih. Na východ jsou dveře, projdi jimi a v levé knihovně vyndej z knihy ve spodním regálu uprostřed papír a přečti si ho. Vyjdi z pokoje, pokračuj severně, východně a jižně ke dveřím s emblémem. Vezmi do ruky nefritovou hůlku (jade wand) a použij ji na dveře. Dostaneš se tak dovnitř. V levé knihovně je v prostředním regálu kniha, která je trochu odlišná od ostatních. Když ji vezmeš, zjistíš, že se jedná o další, již pátý talisman. Vyjdi na chodbu a pokračuj za roh na východ. Dorazíš k závalu, nadvakrát se ho pomocí lopaty (shovel) zbavíš. Objeví se dveře s nakresleným sextantem. Popojdi dopředu a sextant použij. Chodbou se dostaneš do kruhové místnosti. Uprostřed je na zemi předposlední šestý talisman. Odejdi směrem na sever. Venku na tebe zaútočí drak, neměl by ale být problém ho zlikvidovat. Naskoč do lodi, na své místo dej sextant a vrať se ke stanici lanovky (Gondola Station). Otvorem ve skále pokračuj do Venomire Marsh a odtud stále na jih až do Galicanu. V hospodě si promluv s opilcem a pak se z města vydej na sever.

Forsaken Crypt

Jdi stále kupředu. Sochy u vstupu obživnou a tobě nezbude než se jich zbavit. Je dobré po prvním souboji počkat a nabrat sil. Projdi branou a jdi stále rovně. Ze země seber kus látky a z barelu železnou tyč (crowbar). Pokračuj dále na sever, kosti uprostřed obživnou a zaútočí na tebe. Až je přemůžeš, jdi na křižovatku a vydej se doleva na západ. V místnosti seber ze země tři šípy a z dvou výklenků zlatý zub (předtím musíš porazit další kostru) a kus látky. Po návratu na křižovatku pokračuj východně chodbou a všímej si otvorů a panelů po stranách, občas za nimi jsou zajímavé věci. Za panelem s kresbou orla je stříbrný amulet, o kus dál za stejným panelem sekera (tento panel ale musíš otevřít tyčí). Další důležitý panel má kresbu kruhu a uvnitř dva červené draky - je za ním skryto poslední chybějící kouzlo. K jeho otevření opět použij tyč. Hned vedle jsou další dva panely, které je nutno otevřít tyčí. V jednom z nich je zlatý zub a ve druhém naproti dopis. Přečti si jej pozorně, protože pak zmizí. Za rohem napravo pak otevřením panelu (tyčí) osvobodíš Seldinova ducha. Požádá tě, abys do jeho hrobky (zapamatuj si, kde je) přinesl zpět jeho kosti. Na konci chodby mečem rozbij polorozpadlou stěnu vpravo. Za ní se objeví Tas. Jdi k němu a poraz ho. Získáš tak zlatý zub, náramek a konečně poslední ze sedmi talismanů. Pokud by ti nadále ubýval život, použij na sebe ozdravný elixír (cure poison potion). Klikni na kompas a namaluj si někam mapu bludiště, za chvíli ji už nebude možné takto zobrazit. Tvým cílem je dostat se do čtverečku 2x2 uprostřed. V bludišti totiž budeš potkávat duchy, každé setkání má za následek, že někde přibude stěna, někde zase ubude, pouze ale na místech, kam nepatřila. Drž se proto těchto směrů: V,V,S,S (duch), V,V,J,V,J,J,V,V,S (duch), J,Z,Z,S,S,V,V,V,S,S,Z,Z,S,S,V, S,S,S,S,Z,Z,J (duch), S,V,V,J,J,Z,Z,Z,Z,J,Z,Z,S,S (duch), J,J,V,V,S,V,V,V,V,J,J,Z,J,J,Z,Z,S. Přímo pod tebou leží několik věcí. Vezmi boty a obuj si je, Seldinovy kosti a útržek z jeho deníku. Nechej zde pokrývku hlavy, je horší než ta, co máš u sebe. Nyní je třeba vrátit se k Seldinově hrobce a kosti tam dát. Tím se vchod do krypty otevře, takže se můžeš vrátit do Galicanu. Odtud pokračuj do Venomine Marsh, stanici lanovky (Gondola Station) a konečně do Jarenova hradu. Jdi ke stolku, který jsi předtím odemykal malým klíčkem a vyndej z něj desku s 24 symboly. Zadej slovo PROGENY (význam jednotlivých symbolů je uveden ve tvém deníku vedle kompasu, pokud jsi ovšem přečetl knihu, v níž to bylo uvedeno...). Deska zmodrá. Vyjdi na chodbu a dej se doprava. Po pravé straně je kromě schodů nahoru ještě další vchod - uvidíš v něm obrovskou kostru na podstavci. Postav se k ní čelem a klikni na ni. Kostra nadzvedne podstavec a pustí tě dolů.

Závěr hry

Jdi stále rovně až k drakovi. Poslechni si hlas a pak se projdi chodbami. Podobně jako o patro výš jsou zde dvě dlouhé chodby vedoucí ze západu na východ. Na jejich spojnici na západě objevíš mříž, ke které zatím nemáš klíč. V každém rohu těchto chodeb se nachází jedna místnost. Vejdi nejprve do té na severozápadě. Jediné, co zde můžeš udělat, je vzít ze země meč a helmu a obojím se vyzbrojit. Povšimni si též obrovských tub s těly uvnitř. V jihozápadní místnosti je žebřík. Vylez po něm a klikni na modrou kouli. Získáš klíč k dolní mříži. Dveře na sever vedou skrze skříň, která dříve nešla otevřít. Ignoruj je tedy a slez po žebříku dolů. Na jihovýchodě je strojovna. Postav se tak, abys měl páčky i stroj před sebou. Pak všechny tři páčky posuň od sebe a zmáčkni tlačítko. Když se nyní vrátíš do místnosti s třemi těly, jedno z nich na tebe zaútočí. Zlikviduj ho a běž se podívat do poslední na severovýchodě. Není povinná, zůstaň stát před mlhou a rozhodni se, zda vstoupit. Uvnitř tě čeká souboj s tvory podobnými chobotnicím, získáš ale zato za tapetami elixíry. Pak jdi k bráně a předtím, než ji odemkneš, použij na sebe některé talismany - zejména neviditelnosti, masivní síly a energie. Pokud chceš podvádět a závěrečný souboj vyhrát bez boje, použij i talisman baziliška. Ať tak či onak, odemkni dveře, vstup dovnitř a těš se na finále.

Související hry Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord
Wizardry Online
Wizardry VIII
The Ultimate Wizardry Archives
Wizardry Gold
Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant
Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge
Wizardry V: Heart of the Maelstrom
Wizardry IV: The Return of Werdna
Wizardry III: Legacy of Llylgamyn
Wizardry II: The Knight of Diamonds
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord (1981)



Diskusia Príspevkov: 0 Hodnotenie
550 hlasov

100
60
20

80
40
0
48
Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.cz 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |