OSTATNÍ | ||
KALENDÁŘ FÓRUM FIRMY TOP 10 KUP SI HRU | ||
UŽIVATEL | ||
Přihlásit Registrace Uživatelé | ||
Hry v obchodě | ||
Zlevněné hry | ||
ABCgames | ||
Kontakt, RSS, Spolupráce | ||
STATISTIKY | ||
Online 6971 uživatelů | ||
Zobrazení: | 74133 | |
Autor návodu: | Jiří Sládek |
Hra Fallout Tactics: Brotherhood of Steel je poměrně tuhá hra, která je mixem mezi taktickou hrou a RPG. Doufám, že všem pařanům přijde vhod tento návod, který je provede od počáteční tvorby postavy až k závěrečné misi a konečnému vítězství.
Dejte si záležet při tvorbě své hlavní postavy. Docela se mi osvědčilo vzít si "trait" Gifted, který vám sice sníží počet dovednostních bodů na začátku i jejich příděl při postupech na vyšší levely, pokud však bonusové body základních vlastností využijete k nadupání inteligence, tak na tom celkově vyděláte. Ostatní traits vám radit nebudu, všechny mají své klady a zápory, takže se rozhodněte podle typu postavy, za kterou chcete hrát. Co se týče základních vlastností, asi nejdůležitější je již zmíněná inteligence a také obratnost (Agility). Naopak poměrně na nic je bohužel charisma, hodí se jen při obchodování.
Co se týče tří specializaci (tags), záleží na vašem vkusu. Ve hře budete moci nabrat do party poměrně velké množství dalších postav, takže v podstatě na všechny činnosti se najde specialista. Já jsem zvolil řekněme univerzální postavu a tagy Small Guns, Energy Weapons a Sneak, čehož jsem nelitoval. Z dovedností se vám (hlavně později) bude velmi hodit Lockpick, ale nemusíte ho nutně cvičit u hlavní postavy, jelikož ve hře je na tento obor několik specialistu, navíc můžete trénovat i jinou postavu (já osobně jsem Lockpick zvyšoval u Farsight, která na něj ani není specializována). Dovolím si upozornit také na dovednost Outdoorsman, která sice možná byla v původních Falloutech podceňována, ale tady byste si jí měli rychle (nejlépe u hlavní postavy) namakat. Jinak totiž neobjevíte moc speciálních lokací (což se ještě dá přežít), ale hlavně budete při cestách po hlavní mapě na každém kroku přepadení (což už přežít nemusíte). V souvislosti s dovednostmi musím zmínit manuály. Je jich ve hře poměrně hodně, takže je všechny dávejte hlavní postavě (až bude mít dovednosti přes 100, tak už manuály moc nefungují). Pokud navíc máte perk Comprehension (viz dále), stane se z hlavního hrdiny poměrně rychle specialista na Outdoorsman, First Aid, Pilot, Repair, Science a Traps, o Small Guns ani nemluvě. Manuály rozhodně nepodceňujte a cpěte je hlavní postavě, i když to zpočátku může být nevýhodné.
Ještě se zmíním o speciálních schopnostech (perks), které máte možnost vybrat si na každém třetím levelu. Je jich obrovské množství a jejich nabídka záleží na vlastnostech a levelu postavy, takže tu nebudu hovořit o všech, zmíním jen ty nejzajímavější. Je velmi výhodné vzít si hned na třetím či šestém levelu perk jako je Educated (větší přiděl bodů při přestupu), Swift Learner (více zkušeností) či Comprehension (větší účinnost manuálu). Chcete-li ve hře narazit na nějaké zajímavé speciální lokace, vezměte si takové perky jako napr. Explorer či Scout. Mnoho perku zlepšuje bojové dovednosti, namátkou zmíním alespoň Bonus Rate of Fire, Action Boy a Sharpshooter. Také si můžete jednou zvýšit každou vlastnost (Gain Agility, Gain Charisma…), znovu vřele doporučuji investovat do obratností. Některé perky vám také jednorázově přidají body do některých dovedností. Myslím, že se to moc nevyplatí, jedinou výjimkou je snad perk Thief, který zvýší o 10% všechny čtyři zlodějské dovednosti. Docela výhodné jsou i perky jako Leader a Team Player, které zvyšují některé vlastnosti/dovednosti při boji v týmu (tedy když jsou ostatní vojáci poblíž). Je dobré mít u jednoho člena perk Awareness, jelikož tak poznáte, jakou zbraň má nepřítel v ruce a kolik má přesně hitpointu. Určitě využijete i Strong Back, který o dost zvyšuje nosnost postavy.
Tolik několik orientačních poznámek k perkům, možná bych vám měl poradit i ohledně složení party. To je však obtížné, jelikož každý asi zvolí jinou taktiku i charakter hlavní postavy. Místo toho vám prozradím složení svoji družiny, berte to jako inspirací - kromě hlavní postavy jsem do party nabral Farsight, Steina, Maxe, Alici a Stomu. Teď několik slov k boji. Na každého nepřítele je samozřejmě nutné volit jinou taktiku (v průběhu návodu se budu vždy snažit zařadit pár rad k danému druhu nepřátel). Obecně však platí, že byste se měli snažit využívat úkryty a terénní nerovnosti, stejně tak nezapomeňte manipulovat s agresivitou svých postav (je smutné, když u svého plíživce necháte zapnutou agresivitu na plno a on pak svůj úkryt prozradí neuváženou střelbou).
Nevím, jestli vám vyhovuje více tahový nebo realtimovy systém boje, ale v prvních misích, kdy máte jen pár hitpointu, doporučuji spíše tahový mód. Módy můžete přepínat pomocí Enter. Určitě často sejvujte, CTRL+S je klasický savé, ALT+S je quicksave. Loadovani je analogické, tedy CTRL+L a ALT+L. Naučte se využívat i další klávesové zkratky, hlavně F1-F6 (jednotlivé postavy), čísla dovedností, Q, A a Z (stůj, přikrč se, lehni), M (mapa), S (dovednosti), C (info o postavě), I (inventář) a znaky , . - pro různou agresivitu. V realtimu se hodí i klávesa W pro zastavení postav. Další užitečné klávesy najdete popsané v souboru ReadMe.
Tak to by snad stačilo, nyní už se pusťme do samotného hraní. Ještě než začnu s návodem k jednotlivým misím, upozorním vás na několik zajímavých lokací, na které můžete při cestách po hlavní mapě narazit. Jejich objevení, jak už jsem zmínil, závisí na dovedností Outdoorsman, případně na některých perks.
Určitě jsem neobjevil všechny, ale snažil jsem se najít jich co nejvíce. Některé slouží jen pro obveselení a rozhovorům, například lokace Sixth Sense, Amelia, CPF vs FPC, Morte, Uprising, Titanic, MIR či Komodo Man. V některých můžete obchodovat, jsou to lokace Trader, Hermit, Merchant a Farmer. Velmi zajímavá je lokace Gas Station, kde můžete koupit Elixír of Life. Po jeho požití se postavě permanentně zvýší Endurance! V lokaci Deathclaw Liberation pokecejte s Janet a až jí potvory roztrhají, tak je pokoste. Tuhé boje s Deathclawy vás čekají v lokaci Pitch Black, Exit Grid (neboli místo pro opuštění lokace) je na V. Pokud objevíte lokaci Brahmín Poker, seberte ze stolu "lidové" penízky. Je jich kolem třiceti tisíc! Při svých cestách nejspíš objevíte další speciální místa, doufám, že se o tyto zážitky podělíte s ostatními v naší diskusi.
Po celkem dlouhém úvodu už je nejvyšší čas pustit se do samotného příběhu. Ještě než se vrhneme do první mise, ujasníme si několik věcí. Chtěl bych připomenout, že mapa ve Falloutu je orientovaná trochu jinak než jsme běžně zvyklí. Přepněte si na mapu (klávesa M) a podívejte se, že zelená šipka s výmluvným symbolem N nesměřuje nahoru, ale nahoru a doleva. Tam je tedy sever, nahoře je pak severovýchod a tak dále. V návodu používám rozdělení směru tak, jak je ve hře, takže si dejte pozor, aby vás to nemátlo. V misích vždy pozorně prostudujte mapu. Kromě cílových míst označených čísly jsou v mapě obvykle označeny i další důležitá místa, například sklady, obranné pozice a tak dále. A ještě jedna poznámka. Pokud vás v návodu nabádám k rozhovoru s nějakou osobou, znamená to, že byste s ní měli pokecat tolikrát, kolikrát je to možné. Důležitý údaj se leckdy dozvíte až při druhém či třetím dialogu. Při procházení misí obecně platí, že byste měli prohledávat všechny padlé nepřátele a podívat se do všech poliček, truhel a podobných skrýší. Samozřejmě nebudu zmiňovat všechny předměty v každé lokaci, ale budu se snažit vždy upozornit na ty nejzajímavější, abych vám usnadnil orientaci. Ale teď už se rozcvičte, zkontrolujte vybavení a nabijte zbraně, dobrodružstvi ve světě zničeném nukleární válkou právě začíná!
Brahmin Wood
Hlavním úkolem vaší skupiny je eliminace banditů (Raiders). Jsou to celkem neobrnění a slabí nepřátelé, ale někteří z nich mají pušky. S úspěchem na ně lze využít plížící taktiku (třeba s Farsight) a útok zezadu. Hned na začátku si promluvte s vůdcem vesničanů (Village Elder) a přejděte most. Za ním vás čeká první bitka. Není těžká, ale chce to trpělivost. Za mostem se vydejte doleva, vyčistěte obranný bod (okolí Guardhouse) a seberte klíč. Pak jděte do Z části a promluvte si se šamanem. Vraťte se ke Guardhousu a klíčem odemkněte dveře do domku. Postupujte dál a pečlivě prohledávejte mrtvá těla, bedny a podobně. Až najdete nějakou loveckou pušku (Farsight by jí měla mít už od začátku), tak se s ní rozhodně ozbrojte - v prvních misích je to jediná dobrá zbraň na větší vzdálenost. Munice je klasická 7,62mm a měli byste ji mít (a najít) dostatečné množství. Po několika bojích se dostanete do domku s vězni. Zlikvidujte jejich strážce a jděte dál na SV. Postupujte přes bandity, až se dostanete k hlavní budově zhruba uprostřed mapy (je před ní velký totem). Vyčistěte okolí a vstupte dovnitř. Promluvte s Horusem a pak ho zlikvidujte i s jeho ochrankou. Prohledejte mrtvoly, bedny a truhly (jednu z nich musíte otevřít pomocí paklíčů, které byste už měli mít). Kromě jiného najdete i klíč, kterým lze odemknout dveře na J od hlavní budovy a zkrátit si tak cestu zpět do vesnice. Jděte si promluvit s vůdcem vesničanů - dostanete "starobylý artefakt" - detonátor. Pak si ještě zaběhněte za šamanem, pokecejte a vezměte si healing powder. Pak už opusťte lokaci a vydejte se do lokace BOS bunker Alpha.
Brotherhood of Steel - bunker Alpha
Do tohoto místa se budete několikrát vracet, takže se mrkněte na mapu, ať vité, co kde je. V Equipment Store pokecejte s quartermasterem - můžete s ním obchodovat vybavení. V Infarmary naleznete medic officera, se kterým můžete obchodovat léky, drogy a podobně. V místnosti Recruits Pool můžete promluvit s recruits masterem a vyměňovat členy své jednotky. V hale pro vozidla (Vehicle Depot) najdete mechanika. V briefingové místnosti je důležitou postavou generál Barnaky, od něhož získáváte informace k dalším úkolům - s ním vždy po návratu do bunkru určitě promluvte, získáte tak obvyklé informace o nové lokaci v hlavní mapě. Po bunkru se občas poflakují i další postavy, například obchodníci ze spřátelených kmenů a podobně.
Freeport
V této lokaci se ve výzbroji banditů objevují samopaly AK47. Je to univerzální zbraň s poměrně slušným dostřelem, solidní silou a možností automatické palby, používá běžné náboje 7,62mm. Některého ze svých vojáků touto zbraní určitě vybavte. Zvolte si některou z cest přes vyschlé koryto (nejvíce bráněn je most, ale není to nic extra těžkého) a jděte do J části, kde si promluvte s informátorem. Postupně čistěte celou lokaci, asi se vám podaří spustit poplach a přivolat tak posily banditů, ale alespoň získáte víc zkušeností a vybavení. Z jednoho domu můžete vysvobodit vězněnou Ripley (dveře otevřete buď paklíčem, nebo pomocí Prison Door Key, který vypadne z některého mrtvého bandity). Až pokosíte všechny bandity, prohledejte stany, v jednom z nich je Village Elder. Promluvte s ním a pak se vydejte do SV části, do evakuační plochy. Po opuštění lokace jděte opět do bunkru za generálem.
Rock Falls
Nejprve vyčistěte okolí základny a pak se vydejte k hlavní bráně. Mně se osvědčilo připlížit se k obranným pozicím podél zdi zpráva. Po boji otevřete bránu a vstupte dovnitř. V domě vpravo od brány zabijte Daisy, seberte jí Gate Key a osvoboďte věžně Nanuka. V domě nalevo od brány zlikvidujte kromě jiného banditu Luka, v budově dále na V zlikvidujete banditu, po kterém zbude Prison Key. Pomocí něj otevřete dveře do vedlejšího domu a promluvte s Diesoonem - získáte hledaný artefakt. Pokud jste vyčistili okolí základny, promluvte s ním znovu a on odběhne. Vraťte se na hlavní cestu vedoucí od brány a vydejte se dále do základny (na V). Zabijte dalšího z vůdců (tentokráte je to chlapík jménem Bo, který má v oblibě granáty), v jeho příbytku najdete i zamčenou truhlu obsahující manuál na trénink vědy. Pokračujte na V, projdete kravínem a dojdete k bráně (pozor na miny!). Pomocí Gate Key otevřete malý domek a přehoďte spínač - otevřete bránu. Vyjděte do prvního patra hlavní budovy, vyčistěte ho a sestupte do přizemí. Zabijte Jesse a mise je splněná, stačí se vrátit do bunkru Alpha. Od generála se dozvíte o nové základně.
Brotherhood of Steel - bunker Beta
Stejně jako na první základně zde najdete mechanika, quartermastera, recruits mastera, medic officera, pár méně důležitých lidi a samozřejmě generála.
Macomb
Před touto misí si v bunkru kupte dynamit. Měli byste ho sice také najít v průběhu mise, ale jistota je jistota. Na kraji města promluvte s vojákem a pak se vydejte po hlavní silnici. Vašim úkolem je likvidovat veškerý odpor a otevírat brány. První bránu otevře spínač v nedalekém domě. U druhé brány promluvte s banditou, pak prozkoumejte okolní střechy a z truhly seberte House Key. Tím otevřete budku poblíž brány, ve které je otevírací spínač. Třetí bránu otevřete spínačem, který je hned vedle ní. Zajděte do knihovny a promluvte s knihovníkem. Pak se vydejte k další bráně. Spínač k ní je na balkóně nedalekého domů. Za branou se vydejte doprava a dejte pozor na miny. Poblíž je dům (poznáte ho podle zelené břečky, které je plná koupelna) s truhlou, v níž jsou brýle. Seberte je a jděte je dát knihovníkovi, dostanete manuál. Jděte až k páté bráně a otevřete ji spínačem, který je hned vedle. Dojděte až k barikádě na konci silnice a do trhliny v ní položte načasovaný dynamit. Měl by barikádu odstranit (barikádu lze zničit i střelnými zbraněmi, ale za cenu velkého počtu nábojů). Pak už nezbývá, než projet autem (nastoupíte/vystoupíte pomocí CTRL a levého myšítka) až do vyznačeného zeleného sektoru (je lepší s ním vždy po otevření nějaké brány kousek popojet, abyste se pro něj nemuseli vracet přes celé město) a hupky dupky zpátky na základnu.
Preoria
Promluvte s Chevronem a se samanem Dhalem. Vycistete od skorpionu skaliska nad vesnici i oblast na Z od vesnice a oberte nalezené mrtvoly. Pak sestupte do podzemí. Bunkr je na první pohled obrovský, ale je poměrně přehledné rozčleněn na tři sektory - severní (v té začínáte), jihovýchodní a jihozápadní. Vyčistěte a důkladně prozkoumejte (čeká tu na vás i několik manuálů) S sektor a z modré skříňky (locker) seberte baterii. Na konci "děravé" chodby najdete Yellow Pass Key. Jděte do JV sektoru. Nejprve musíte nahodit počítač, čímž aktivujete systém (bohužel včetně automatické obrany). Se strážními věžemi nemá cenu bojovat, raději se přepněte do realtimu a místnosti s věžemi probíhejte. V jižní části tohoto sektoru nahoďte další počítač a ve V části (v ordinaci) seberte z lednice Yellow Pass Key a použijte terminál. V další místnosti tak můžete sebrat nějaké lékařské vybavení. Najdete v sektoru modrou skříňku a seberte další baterii. Pak jděte do JZ sektoru. U vstupu do sektoru je přepínač, který na deset sekund vypne obranu a odemkne dveře, pak ale zapne venkovní věže. Musíte tedy někým přehodit přepínač, jinými postavami proběhnout přes tři místnosti během deseti sekund a rychle přepínač přehodit zpět. Sektor prohledejte a v místnosti s obrovským broukem seberte třetí baterii (opět z modré skříňky). Úkol splněn, vraťte se zpět na povrch (z bunkru byste si měli odnést i pár zbraní M14 a M16, ale já jsem jim nijak zvlášť na chuť nepřišel). Pokecejte s Dhalem a Chevronem a hurá zpět na základnu.
Quincy
V této misi se poprvé vážnějším způsobem utkáte s beastmastery. Sami o sobě jsou obvykle celkem neškodní (žádné brnění a průměrné či podprůměrné zbraně), ale často mají jako doprovod různé potvory včetně Deathclaws. V boji s Deathclaws (i s mláďaty) se snažte už na dálku používat mířené vystřely, nejlépe na nohy, hlavu a očí. Pokud se vám je podaří knockoutovat, máte z půlky vyhráno. Nablízko s nimi opravdu žádná legrace není, vašeho bojovníka obvykle sundají na zem a pak pěkně potrhají. Pokecejte s Arienne, jděte že strany k budově 1, vylezte na střechu, sešplhejte na balkón, vstupte dovnitř a zabijte velitelku (Commander) dřív, než spustí sirénu. Z její mrtvoly seberte House Key, z vedlejší místnosti osvoboďte Hillary a promluvte s ní. Dostanete klíč, vylezte na střechu, odemkněte dveře a vypněte sirénu. Jděte do domů na S od Hillarina domů, vše pobijte a pokecejte s Evitou. V tomto domě je také vchod do tunelu vedoucího do kasáren, ale nemusíte ho nutné použít. Jděte také do elektrárny, v přizemí zhasněte světlo a zlikvidujte stráže (pokuste se minimalizovat ztráty v řadách civilistů a dbejte na to, aby nebyly zničeny stroje). Jděte se také podívat do ghulske čtvrti (Z část města), promluvte s Elliotem, pomožte ghulum v boji a znovu promluvte s Elliotem. Jděte do domů S od tohoto místa a zachraňte Elliotova bratra Gorgiho, pak si opět jděte promluvit s Elliotem. Jděte do kasáren, likvidujte veškerý odpor, na střeše zachraňte Felixe a zabijte Duffa. Pokud chcete, vyčistěte důkladně i zbytek města a prohledněte všechny budovy, odměnou vám budou zkušenosti a pár užitečných předmětů. Pokud jste v městě skončili, vydejte se na základnu.
Mardin
Vyčistěte celý povrch od beastmasteru a jejich pohůnků (z jednoho beastmastera by měla vypadnou vynikající brokovnice HK Caws) a vstupte na hřbitov. Nejsevernější schody vedou do malé hrobky, ostatní do podzemního úkrytu. Sestupte do bunkru, likvidujte nepřátele a vydejte se do vězeňské části. Osvoboďte civilisty a z velké celý také vysvoboďte Deathclaw Matriarchu (klíč má jeden že strážců poblíž). Pak se vydejte do velkého trůnního sálu a zlikvidujte Emperora Daarra. Poté si znovu promluvte s Matriarchou, úkol je splněn a vy se můžete vrátit na základnu.
Brotherhood of Steel - bunker Gamma
Opět tu najdete klasické postavy - mechanika, zásobovače, medika a rekrutera. Úkoly vám bude zadávat generál Dekker, jelikož generál Barnaky padl do zajetí. K dispozici budete mít i několik rekrutů z řad Deathclawu, ale proti těžkým zbraním v následujících misích se moc neuplatní. Na další mise si určité vezměte do party alespoň dva nebo tři vojáky specializované na těžké zbraně, nabízí se Stoma, Stein (navíc výborný medik), Max a Alice.
St. Louis
V této misi se poprvé utkáte se super mutanty. Není to s nimi vůbec lehké, ale naštěstí mají jednu slabinu - nejsou moc všímaví. Často se k ním tedy dá připlížit zezadu a několik dávek z kulometu nevydrží ani tito geneticky upravení bojovníci. Tyto akce je nejlepší dělat v realtimu, tedy s hloučkem kulometčíků s vypnutou agresivitou přijít mutantovi za žádá, všechny je označit a přepnout na maximální agresivitu. V této misi máte navíc k dispozici obrněné vozidlo (APC), kterému kulomety mutantů moc neublíží, hrozbou jsou jen granáty a rakety, případně miny. Co nejdříve tedy své vojáky ozbrojte kulomety, které nepřátelům seberete (při jejich používání si dejte pozor, protože vojáci se často zasáhnou navzájem). Měli byste najít i nějaký ten raketomet s municí. Hned u startu prohledejte stůl, najdete na něm nářadí a užitečné manuály. Pak nasedněte do APCcka a vydejte se přes mutanty (APCcko můžete využít i k jejich přejíždění) až k místu 1. Oberte mrtvoly a vydejte se pěšky do bunkru SZ od tohoto místa. V zapastované truhle je ukrytá ostřelovači puška. Na mostě vedoucím na S zlikvidujte miny a APCckem pokračujte dál. Probijte se až do místa 3, pokecejte se Sólem a medikem uzdravte vojáky. Nasednou do vozů a můžete je odvézt do místa 4 (Evac Point kousek od startovní pozice). S obrněným vozem ještě projeďte k místu 2 a vyčistěte zákopy (můžete přes ne APCckem klidně projet). U mostu přes zelenou břečku najdete v zákopu Burkeho, pokecejte s ním a rychle z jeho těla odstraňte nálož (disarm trap), jemu sice nepomůžete, ale sebe zachráníte. Z jeho mrtvoly seberte plastickou trhavinu. Přes most snad ani nechoďte, cesta dál je zaminovaná a mutanti s kulomety jsou na tak dobrých pozicích, že v podstatě nemáte šanci projít. Navíc jsem se sem vrátil později a tuto část lokace vyčistil, ale kromě dalších kulometu a nábojů zde není nic zajímavého.
Jefferson
Na začátku je průzkumné vozidlo, které sice v této misi nevyužijete, takže ho zatím nechte na jeho místě, ale nezapomeňte si ho nakonec odvézt do garáže v bunkru. V nejbližším domě je na střeše v poličce ukrytá laserová pistole. Jděte na V až k nádraží, vylezte na terasu, sejměte mutanta na protější terase a spojovací chodbou ho jděte obrat - má u sebe plamenomet. Pak jděte do sektoru 1 a výstřelem (nebo výstřely) zničte generátor. Vydejte se do sektoru 2 a pokuste se generátor zničit z co největší dálky ostřelovači puškou - vyřadíte tak z provozu i automatické věže poblíž. V ohradě (na mapě je označená jako Storage Facility) je v jedné bedně ukrytá Flame Pistol. Vyčistěte i zbytek okolí továrny a pak se vydejte k sektoru 3. Zničte generátor, otevře se brána. Promluvte s Commanderem a zabijte ho, v lednici poblíž je skryt manuál Book of Science. Vstupte do budovy a promluvte si s vědcem. Vyjděte do prvního patra, zničte poslední generátor a vyjděte dveřmi ven do Exit Zóně. Na hlavní mapě hned znovu klikněte na Jefferson, objevíte se na startovní pozici u auta. Nastupte a odjeďte na základnu.
Kansas City
Hned na začátku zaujměte obranné pozice u barikád z pytlů a pomožte ghulum zlikvidovat útoky mutantů. Pak vstupte do katedrály a promluvte si s Bishopem Defconem. Jděte k J vchodu a zlikvidujte útočící mutanty (doporučuji kosit je že střechy). U dvou z nich naleznete rotační kulomet. Poté ničte mutanty v budovách a jejich okolí J od katedrály. Určité musíte zlikvidovat velitele v budovách 2, 3 a 4. V budově 2 naleznete kromě jiného laserovou pistolí, v budově 3 lékařský manuál, v domě J od 3 manuál pro vědce a v budově 4 výbornou brokovnici Panzor Jackhammer. V domě u V kraje mapy je skryt další vědecký manuál a v letištní budově samopal Tommy Gun. Pokud jste město vyčistili, vraťte se k Bishopovi a promluvte s ním. Pak vás již čeká jen návrat na základnu.
Osceolla
Proberte bedny u startovní pozice a vydejte se vyčistit domek 1. Pak zlikvidujte hlídku u J brány (bod 3), z V obejděte potrubí a zaútočte zezadu na pozici 2. Pak se vydejte k Z bráně (bod 4), zlikvidujte ostrahu a jděte na S k vraku vzducholodě. Vyberte krabice a promluvte si s Roshambem. Na smetišti (v SV rohu mapy) se v krabicích povaluje pár užitečných věcí. Dejte si pozor, S a V část mapy je zaminovaná, kousek od smetiště je navíc věž s ostřelovači. Vydejte se do základny a vyčistěte ji od mutantů. Sejděte po schodech (6 nebo 7) do podzemní části základny. Pokecejte s Tokomatem a z jeho mrtvoly seberte Barnakys Letter. Od Tokomata jděte na V do baru (pozor, hned za dveřmi do baru je skryt mutant) a odtud na S. Promluvte si s Gammorinem a pak ho zabijte. Mise je splněná, takže se vraťte na svou základnu. Tam se dozvíte, že vás čeká přesun do dalšího bunkru.
Brotherhood of Steel - bunker Delta
Zde vás opět nečeká nic zvláštního - mechanik, zásobovač, generál, rekruter a lékař. Do party můžete nabrat super mutanty, ale vzhledem k jejich neschopnosti nosit brnění to příliš nedoporučuji.
Junction City
Projděte branou a pokecejte s Chuckem. Součástky od něj nekupujte (jedna se o podvrh), ale můžete od něj koupit Scout Handbook. Jděte do domů 1, promluvte s Casey Barret a medikem vyléčte jejího otce. Pak si znovu promluvte s Casey, podaří se vám ji přemluvit ke spolupráci s Bratrstvem. Jděte do domů 4 (Town Hall) a promluvte si se starostou Levisem. V polici za ním je skryt manuál Scout Handbook. Ve vedlejší místnosti si promluvte se starostovými asistentkami. V domě na J od Town Hall naleznete v horním patře opravářský manuál. Jděte do baru The Pit (dům 2) a promluvte s Angry Rickem. Má u sebe Robot Actuator, můžete ho od něj vykecat, vyhrát nebo ukrást. V horním patře tohoto domů je skryt vědecký manuál (Big Book of Science). Jděte do domů 3 (Juans Emporium), kde můžete koupit nebo ukrást Robot Arm. Opusťte město a jděte do V části. Likvidujte náboženské těch-fanatiky Reavers. Reaveri nejsou příliš drsní co se týče hitpointu a brnění, mají ale obvykle velmi dobré zbraně. Nejlepší je vykouknout na ne zblízka a rozstřílet je dávkou z kulometu. Déle trvající boj na dálku příliš nedoporucuji, jelikož někteří z nich mají laserové pušky s velkým dostřelem a ničivou silou. Určité prohledejte mrtvoly všech Reaveru, které zabijete. Kromě již zmíněné laserovky můžete najít i Vindicator Minigun, automat Steyr, granátomet M79 a plasmovou pušku. Nezapomeňte také brát municí Micro Fussion Cell, která se hodí do laserové a plazmové pušky. V budově na SV seberte že stolu Robot Torso. Až vyčistíte tábor Reaveru, vraťte se do města. Pokud bude vše v pořádku, promluvte se starostou a vezměte si Robot Head. Pokud bude město přepadeno Reavery, tak je zlikvidujte a Robot Head seberte že starostovy mrtvoly. Poté se můžete vydat do Exit Grid.
Great Bend
V této lokaci se poprvé utkáte s roboty (tedy pokud jste se s nimi nesetkali již někde po cestě). Konkrétně jsou to Humanoid Bots, kteří disponují klasickými zbraněmi, a Load Lifters, kteří jsou nebezpeční jen na blízko. Mají však přes 300 hitpointu, takže je nepodcenujte. Na roboty obecně platí daleko lépe zbraně energeticke než cokoliv jiného, ozbrojte se tedy laserovými a plazmovými zbraněmi. Později se ve hře setkáte ještě s pulznimi zbraněmi (počítají se jako Energy Weapons) a také s gauss guny, pro jejichž používání se počítají dovednosti Small Guns, případně Big Guns. Všechny tyto zbraně na roboty dobré fungují. V této misi je potřeba zničit naprosto všechny roboty. Na začátku pokecejte s Jakém a postupujte na V. Z mrtvoly Ripley (na ulici) určité seberte spoustu manuálu. Dejte si pozor na louži s elektrickými kabely napravo od silnice. Jděte do domku Z od těchto kabelů, promluvte s Noelene a z police seberte Paramedics Bag. V budově nalevo od silnice můžete sebrat kanystry s kyselinou a hlavně stisknout přepínač, který otevře silniční bránu. Za branou zahněte na J a na další křižovatce na V. Jděte silnici na V a vstupte do komplexu vlevo. Jsou tu nepříjemní létající roboti s laserovými zbraněmi.V horním patře jedné z velkých budov můžete z mrtvoly sebrat HK Caws. V malém domku pokecejte s Mikem, v truhle poblíž jsou kanystry s kyselinou a Big Book of Science. V druhé velké budově najdete střelecký manuál a manuál první pomocí. Vyčistěte SV smetiště a projděte jim na V konec silnice. Pokud se po silnici vrátíte kousek na Z, můžete pokecat a obchodovat s Glorii. Na V konci silnice se vydejte přes most na J (pod mostem je mrtvola, která má kulomet Břen Gun, chcete-li si ho vzít, musíte se kus vrátit a sestoupit do přikopu žebříkem, případně chodbou z Mikova domů). Za mostem otevřete dveře na J a vyčistěte lokaci od robotů. Podél J plotu se vydejte na Z. Vstupte do haly, zlikvidujte roboty a z jedné skříně si můžete vzít Enviromental Armour. Pokračujte dál na Z, bránu si otevřete spínačem poblíž. Ocitnete se na silnici vedoucí od S k J. Vyčistěte ji a barikádu v Z odbočce rozstrilejte. Vyčistěte JZ sektor a pokud jste systematicky likvidovali všechny roboty po cestě městem, měl by být vás úkol splněn. Postupte na Z do Exit Grid. Vraťte se do základny, v ideálním případě by měl mít zásobovací důstojník na skladě jedno Power Armour - rozhodně si ho kupte a dejte ho některému že svých frontových bojovníků. Power Armour je jednak silné brnění, jednak zvyšuje sílu postavy. Bojovník však má dost velké postihy na činnosti jako je plížení, první pomoc a tak dále.
Coldwater
V této misi se neutkáte s roboty, ale se zloději několika Power Armour. Používejte tedy klidně konvenční zbraně a municí do energetickych zbraní si šetřete. Pokecejte s Auditor Generálem a projděte budovy v prvním podlaží. V kapli pokecejte s farářem a pokud chcete, pod pódiem prolezte do tajné skrýše s několika zajímavými věcmi. Na tržišti můžete obchodovat s několika civilisty, jeden z nich má střelecký manuál. S od kaple jsou schody nahoru, které hlídají dva nepřátele. V druhém podlaží jděte od schodů na J, promluvte se Simonem a následujte ho. Otevřete dveře na V a zlikvidujte násilníka, čímž osvobodíte Adéle. Pak si se Simonem znovu pokecejte v baru. Můžete si projít i zbytek podlaží, z baru se pak vydejte po schodech nahoru. Ve třetím podlaží není nic zajímavého, kromě Má Baker, se kterou můžete obchodovat. Takže patro vyčistěte a hurá po schodech do čtvrtého podlaží. Kousek od schodů je chlapík v Power Armour, až ho zabijete, tak rozbité brnění seberte. V místnosti se zeleným slizem (na SZ) seberte manuál první pomocí. Vyjděte ven na útes a postupujte na J. Dávejte dobrý pozor na miny a na ostrelovace nad vámi. Jděte až do nejjižnějšího domů, kde zabijte dalšího chlapíka v Power Armour, které pak seberte. Můžete zhasnout světlo a pak pokračujte domem na S až ke Guldo Sciavovi, kterého po krátkém rozhovoru zabijte a připravte o poslední Power Armour. Máte-li všechna (3) brnění, vydejte se zpět do prvního podlaží a pokecejte s Auditor Generálem. Pak už hurá na základnu (ve skladu by mělo být k dispozici další Power Armour).
Newton
V této lokaci budou opět vašimi nepřáteli roboti. Kromě již známých typu se setkáte i se Scurry Boty, kteří jsou rychlí, velmi nepříjemní nablízko a s oblibou se maskují zahrabáni pod zemí. Také narazíte na stroj Tank Bot, na který používejte opravdu jen energeticke zbraně. Ale teď již k misi samotné. Odbočte první odbočkou na J (na této silnici je i tank, který můžete opravit a pak v něm jezdit), vyčistěte nejbližší budovu, vystupte do prvního patra a po můstku projděte do budovy 1. Pokecejte s Glendou a odveďte ji do Extraction Pointu (stejně místo, kde jste začali). Vydejte se na smetiště a vyčistěte obě části (SV a SZ). Jděte do budovy 2 (vchod z J), zlikvidujte strážní věže v přizemí a vyjděte do prvního patra. Dejte pozor na pasti a pokecejte s Albertem. Vystupte na střechu (západnějším schodištěm), stiskněte vypínač, otevřete dveře a z truhly vedle deaktivované věže seberte pulsni granáty. Alberta odveďte do Extraction Pointu. Vydejte se do J části města. Jděte vyčistit kasárna (Barracks) v JV části. Důkladně prozkoumejte komplex domku spojených žebříky a můstky. V jednom z nich (dostanete se do něj jen po žebříku shora) najdete v lednici Advanced Power Armour. Z kasáren jděte na Z směrem k budově 4, dejte si pozor u budovy s nápisem Nuka Cola - vyběhne tu na vás spousta Scurry Botu. Vstupte do domů 4 a v přizemí promluvte s Rodgerem, poté ho odveďte do Extraction Pointu. Pak se vydejte do budovy 3 a sejděte do podzemní části. Promluvte s Tobiášem a klíčem, který dostanete, otevřete sejf. Seberte prototyp pulzni pušky a i s Tobiášem (z jeho inventáře si můžete vzít Big Book of Science) jděte do Extraction Pointu. Nezapomeňte ve městě tank a vraťte se na základnu. Na základně po pokecu s generálem zjistíte, že budete opět měnit své působiště.
Brotherhood of Steel - bunker Epsilon
Opět klasická sestava - mechanik, zásobovač, generál, doktor, rekrutak. U zásobovače byste již měli mít možnost koupit si speciální municí proti robotům, konkrétně elektronicke rakety a speciální náboje do brokovnice.
Canyon City
V tomto městě se budete potýkat zejména s Humanoid Boty ozbrojenými laserovými puškami. Pokud máte nedostatek munice, tak prohledávejte jejich "mrtvoly", jelikož u sebe leckdy mají i více než 400 nábojů. Od startovní pozice jděte na V a prohledejte roboty, které cestou pokosíte. Měli byste najít Gauss Pistol (dostřel 50, poškození 22-32), několik výbušnin Remote Detonator Trap a odpalovac (Detonator). Jděte do komplexu 1 a v domku použijte u Power Node výbušninu (Remote Det. Trap). Při použití nastavte frekvencí (a zapamatujte si ji), pak postava výbušninu sama položí. Komplex opusťte dveřmi na S, přejděte silnici a vstupte do hlavních dveří velké budovy. Zlikvidujte Pacific Bota (má kolem 600 HP a platí na něj jen energeticke zbraně), jděte k Power Node, použijte výbušninu (nastavte stejnou frekvencí jako u generátoru 1), pak vyjděte po schodech nahoru a k další Power Node položte nálož. Tím máte odbyto zaminování generátoru 5 a 6. V horním patře jsou tři terminály (v J, JV a prostřední místnosti), se všemi "promluvte". Vydejte se do budovy 4 a opět položte k Power Node nálož stejně frekvence. Pak jděte na J do 3, v horním patře položte k Power Node nálož. Zbývá už jen budova 2. Můžete do ní vstoupit dveřmi že S nebo dvojitými dveřmi že Z, které se ovládají přepínačem za rohem. Opět položte k Power Node výbušninu stejně frekvence, jděte do bezpečně vzdálenosti a použijte detonator (nastavte ho na stejnou frekvencí jako nálože). Poté můžete lokaci opustit (Exit Grid).
Buena Vista
V této lokaci se budete muset obejít bez mapy. Od pozice výsadku jděte na Z až do SZ rohu lokace. Vyřiďte robota v zákopu (má plamenomet) a vydejte se podél Z okraje lokace směrem na J. Přejděte potok, zlikvidujte obránce opevněného domku a dveřmi v plechovém plotě jděte dál na J. Probijte se až do JZ části, vyčistěte bunkr a použijte Switching Console - zrušíte tak silová pole (Force Barrier). Jděte na Z a zatočte na S. Vyběhne na vás robot Behemoth, který má spoustu hitpointu a kulomet. Až ho zničíte, nezapomeňte prohledat jeho pozůstatky. Pak se tedy vydejte na S, pomocí dovednosti Science aktivujte terminál a pokračujte dál na S. V ohradě vyberte truhlu, vraťte se k terminálu a vydejte se směrem na V do hlavní budovy. Cestu hlídá raketová věž a hned v první místnosti číhá několik Security Botu. Zničte Power Node (nějakou zbraní) a jděte na J. Použijte Console a ve vedlejší místnosti pokecejte s umírajícím Percym. Pak jděte na J do chodby a projděte všechny okolní místnosti. V jedné z nich použijte terminál, který otevře dveře do místnosti se schody. Vyjděte po schodech na plošinu, jděte na S, po schodech vyjděte na další plošinu a vydejte se po ní na V. Zničte raketovou věž a po žebříku slezte do místnosti s nádržemi zelené kapaliny. Po některém žebříku u V stěny místnosti vylezte na plošinu a pěkně shora pokoste nepřátele ve V místnostech. Slezte a jděte do místnosti s letadlem. Otevřete velké dveře na V a zlikvidujte partičku robotů. Jděte zničit reaktor, pak se vraťte k letadlu a použijte Console. Jděte ještě zničit obě zbývající Power Node (v SV a JV místnostech). Vyjděte z budovy a opusťte lokaci Exit Gridem v JZ části. Po návratu na bratrskou základnu už možná budete mít možnost koupit si pulzni pušku a brnění Tesla Armour, které je vhodné proti energetickým zbraním a navíc postavu nezatežuje postihy tak jako Power Armour.
Scott City
V tomto městě se utkáte s dobré známými Humanoid-, Hower-, Scurry- a Security-Boty, čeká na vás ale i několik Behemothu (přes 1000 hP) a Pacification Botu (kolem 700 hP). Měli byste používat hlavně energeticke zbraně, do kterých už je dostatek munice. Od startu jděte na V, obejděte velké smetiště z J strany a zničte Jamming Tower. Prolezte smetiště, v jeho SZ části zničte další rušící věž. Pak se vydejte do komplexu Internment Camp, který je S od smetiště. Zničte třetí Jamming Tower a prolezte všechny tři budovy. V té západní osvoboďte a prokecejte Sebastiána a Elaine, v její celé seberte že džbánu klíč (House Key). Pak se vraťte na smetiště a klíčem otevřete jeden z domku ve V části (u Alarm Console), v polici uvnitř je střelecký manuál. Pak jděte zničit poslední rušící věž, je V od Internment Campu. Po její likvidaci by vám měla začít fungovat osobní mapa (Minimap). Pokračujte na V do hlavního komplexu. Pokud máte náladu, prolezte všechny budovy, zlikvidujte roboty a prohledejte všechny police, bedny a tak dále. Najdete pár užitečných věcí (mj. Big Book of Science), ale není to nic nepostradatelneho. Jděte do budovy 1. Vyjděte až do nejvyššího (tedy druhého) poschodí, objevíte tělo generála Barnakyho. Seberte z něj Generals Locket. Vyjděte z místnosti na S, ocitnete se na střeše. Projděte všechny malé střešní domky, v jednom najdete několik manuálu a jednomu z robotů můžete vzít Gauss Míní Gun, v jiném domku je Kerr the Merchant. Jednou s ním promluvte a pak ho milosrdně zabijte. Teď už nezbývá nic jiného, než se vrátit na domovskou základnu. Až se ocitnete na základně, dobré si nakupte, čeká vás totiž finální mise.
Cheyenne Mountain
Podívejte se do bunkru 2 a zlikvidujte jeho ostrahu. Použijte všechny terminály. Poté se vydejte po hlavní cestě. Kousek od bunkru jsou dva malé kanóny vedoucí doprava, v prvním z nich je truhla s dynamitem a Super Tool Kitem, ve druhé bedna s nedostatkovou municí do Gauss Gunu. Stále postupujte po hlavní cestě a likvidujte veškerý odpor, dávejte si také pozor na miny. Vždy, když kus cesty vyčistíte, vraťte se s někým pro vozidlo Nuke Carrier a popojeďte, ať se pak nemusíte vracet přes celou mapu. Na rozdvojce zvolte pravou cestu, na levé jsou miny. Až se dostanete za druhý most, vyčistěte domek a také okolí vchodu do bunkru. Za tímto mostem také najdete na silnici bednu s náboji do Gauss Gunu, jeden z robotů poblíž u sebe má Gauss Rifle. Postupujte po silnici až ke vchodu do Vaultu (1). Až zlikvidujte Behemotha, raketové věže a další verbež u brány, nechte v autě jen jednoho vojáka a s ostatními se už běžte schovat do bunkru. Až budou v bezpečí, zajeďte s autem k bráně a jakmile začne odpočet, vystupte s auta a alou za kamarády do bunkru. Nezapomeňte, že dveře v bunkru (mezi žebříkem a hlavní místnosti) musejí být zavřené. Bum, cesta do Vaultu je volná.
Vault Zero
V úvodní místnosti můžete pokecat a obchodovat s Maximusem, Taisem, Khronisem, Maelyrou i Phoenixem. Na terminál uprostřed použijte dovednost Science, naskočí vám mapa a otevřou se J dveře, že kterých se vyrojí roboti. Vysmažte je, jděte na křižovatku a vydejte se na Z, do křídla Security. Probijte se do S části křídla a pomocí terminálu (opět Science) otevřete dveře. Projděte obě S místnosti a vyberte skříňky. Pak jděte do velké místnosti v Z části, aktivujte terminál (Science), vraťte se o místnost zpět a vstupte do místnosti, která je na mapě označená jako Vault Storage Locker. Vyberte všechny skříňky, získáte velmi zajímavé věcí (včetně laserového kulometu). Pak jděte do místnosti 2 a aktivujte terminál (Science). Vraťte se na křižovatku a vydejte se do jižního křídla - Cryogenics. Vyčistěte sektor od robotů a jděte do místnosti 3 (Vault Re-education Center). Z mrtvoly obyvatelé Vaultu seberte hlavu a pak aktivujte terminál (Science). Nezapomeňte vybrat skříňky, pak se vraťte na křižovatku a jděte do V křídla - Power. Terminálem otevřete barieru a jděte až do místnosti označené na mapě jako Vault Defensivě Systém Generátor. Aktivujte oba terminály (Science) a pokračujte do V části, do místnosti 4 (Vault Power Nodes). Aktivujte pomocí Science všechny tři terminály a nezapomeňte vybrat skříňky v J části místnosti. Pak se vraťte na začátek, použijte terminál u výtahu a vstupte do zelené plochy (jako Exit Grid), sjedete výtahem dolů. Vystupte a jděte na V. Až otevřete dveře, promluví na vás "nový" generál Barnaky a pak na vás zaútočí i s dalšími roboty. Pusťte se do boje, generál po chvilce znovu promluví a pak z bitvy odejde. Pobijte ostatní roboty a z místnosti se vydejte na J. Zlikvidujte věže bránící most a jděte k hlavnímu komplexu. Vstupte do něj z V, sestupte doprostřed a zničte všech pět nádrží s mozky. Otevřou se jedny dveře, vydejte se tedy jedinou možnou cestou. Vyčistěte místnost (jeden z robotů má Gauss Rifle), terminálem otevřete dveře a zničte mozek. V hlavní místnosti se otevřou další dveře. Vydejte se tam a postup zopakujte. Otevřou se třetí dveře, takže si vše zopakujte ještě jednou. Poté, co zničíte poslední (tedy celkové osmý) mozek, vraťte se do hlavní místnosti a sestupte ke Calculatorovi (to je ten počítač uprostřed). Třikrát s ním promluvte. Teď již jste v podstatě na konci, ale musíte se rozhodnout, jak vše vyřešíte. Můžete počítač zničit (nebo prostě minutu počkat, po skončení odpočtu bude zničen i tak). Další možnosti je přijmutí jeho návrhu - s hlavní postavou či jiným vojákem jděte k velkému stroji a použijte terminál. Poslední možnost spočívá v tom, že po rozhovoru s Calculatorem promluvíte s Barnakym, který stojí opodál, a přijměte jeho nabídku (promluvíte s ním ještě jednou). Teď už vás čeká jen závěrečný filmeček. Po něm ještě následuje moc zajímavé povídání o dalších událostech, které se pro různé konce samozřejmě liší.
Gratuluji, právě jste dohráli jednu z her, kterou rozhodně lze označit za poměrně tuhou. Pevně věřím, že vám můj návod byl alespoň částečné nápomocen. Pokud jste v průběhu hry objevili některé mnou nepopsaně speciální lokace či nějaký zajímavý předmět, neváhejte a podělte se s ostatními o svůj poznatek v naší diskusi. Mne nezbývá, než se s společně vámi těšit na další výborně hry, a kdo ví, možná se znovu setkáme u některých příštích návodů.
© 99-2022 ABCgames.cz |