OSTATNÍ | ||
KALENDÁŘ FÓRUM FIRMY TOP 10 KUP SI HRU | ||
UŽIVATEL | ||
Přihlásit Registrace Uživatelé | ||
Hry v obchodě | ||
Zlevněné hry | ||
ABCgames | ||
Kontakt, RSS, Spolupráce | ||
STATISTIKY | ||
Online 12102 uživatelů | ||
Zobrazení: | 13156 | |
Autor návodu: | (T), MiNy |
Ovládání v prvních fázích hry:
Boj s piráty
Poznámka: V textu jsem ponechal schválně některá slova v původním znění, pro lepší srozumitelnost. Tak AFTERBURNER se překládá FORSÁŽ, maximální zrychlení úpravou přívodu paliva a režimu spalování.
Průběh hry mezi misemi se řídí od jednoho "cílového bodu" k druhému, tedy mezi místy na obrazovce, na která klikneš, a objeví se nějaký efekt, akce. Hovoříš s lidmi, vcházíš do místností, používáš palubní počítač, atd. Text na dolním okraji obrazovky objasní, jakou akci vyvolá kliknutí na takové místo.
Některé naše odpovědi ovlivní morálku druhé osoby. Potom špatně plní rozkazy, nebo se k tobě chovají nepřátelsky. Jiné volby mohou ovlivnit samotný děj.
Flight Control
Řízení letu, je zde Main Terminal = Hlavní terminál. Odtud se také vchází do dalších místností.
Officer's Lounge
Důstojnická jídelna, zde potkáš většinu lidí. Protékají tudy informace, padají tu sázky, uzavírají se tu přátelství. Vedou sem dveře Eisenovy kabiny.
Mission Briefing Room
Informační místnost, zde se před každou misí rozdělují úkoly mise a jiné informace. Často zde musíš přijmout určité rozhodnutí. Pak informuješ svou letku a vybereš piloty. (Viz díle, Výběr pilotů).
Main terminal
Hlavní terminál, je místnosti Řízení letu. Když se napojíš poprvé, musíš zadat své volací heslo. Na obrazovce počítače můžeš kliknout na následující položky, zleva doprava:
Duty Roster (Seznam služeb)
Control Parameters (Parametry ovládání)
Killboard
Ukáže, kolik který pilot zabil nepřátel. Tvoje jméno je na konci seznamu. Ve sloupci ACE je počet sestřelených lodí. Vedle pilotova jména je i jeho stav:
Ship Configuration (Loadout Screen) = Vybavení lodě
Před každou misí se můžeš spokojit s předem vybavenou lodí a její výzbrojí (default ship), nebo si vše sám ověřit a změnit výbavu a výzbroj. Položka SHIP CONFIGURATION je přístupná až po brífingu.
Wing Configuration (Složení letky), Výběr pilotů
Dvě horní tlačítka vlevo na boku listují informacemi z brífingu První letky, dolní pár na boku platí pro Druhou letku. Piloti, kteří nejsou k dispozici, jsou "zamlžení". Když si pilota vybereš, klikni na "fajfku", tedy znaménko zatržení. Piloty můžeš listovat tlačítky vpravo na boku. Zvoleného pilota můžeš zase zrušit kliknutím na "X".
Pokud tvoje mise vyžaduje Druhou letku (Second Wing), klikneš na jejich volbu na levém dolním okraji.
Konec vybírání označ kliknutím na EXIT.
Obrazovka (Viewscreen)
Je to tvůj výhled do vesmíru. Pokud se v rohu nebo na okraji objeví žlutý kosočtvereček, je cíl, na který ses zaměřil, mimo obrazovku, a musíš se otočit tímto naznačeným směrem, abys cíl uviděl.
Jakmile se objeví nějaké objekty, pak počítač automaticky zaměří ten nejbližší, pokud ovšem nejsi zaměřen na nějaký určitý cíl.
Profil takto označené lodě se objeví v pravém dolním rohu obrazovky, pokud je loď v dohledu. Pokud stiskneš (L), zafixuješ se na tento cíl, a profil zůstává tak dlouho, dokud loď nezničíš, nebo neuvolníš (L)ock=zámek, nebo nezměníš cíl. (L) aktivuje výše zmíněný žlutý kosočtvereček.
Pokud nechceš mít obrazovku "zasviněnou" různými ukazateli, můžeš si je zapínat:
Radar Display
Druh objektu dle barvy bodu na stínítku radaru:
Taktické typy:
Dostat nepřátelský cíl na obrazovku, najdi červený nebo oranžový bod na radar. Pak manévruj tak, abys dostal dob do malého kroužku radaru.
Gunsight (zaměřování zbraně)
Červený kruh uprostřed obrazovky označuje místo, kam míří palubní zbraně.
Komunikace
Stiskni (C), vlevo dole se zobrazí komunikační panel. Je na něm seznam možných partnerů, se kterými se můžeš spojit. Stiskneš číslo partnera, a ze seznamu možných zpráv stiskni číslo té, kterou chceš odeslat. Pokud nekterý pilot mluví k tobě, vlevo dole se objeví VDU (Video Display Unit, komunikační jednotka), a text, a/nebo se ozve vzkaz.
Rozkazy (některé můžeš vyslat kombinacemi kláves přímo)
Shields and Armour (Štíty a pancéřování)
(S) stiskem dostaneš zobrazení stavu štítů grafem vlevo dole, pancéřování je tam zobrazeno ikonkou lodi. Při poškození klesá sloupcový graf štítů. Pokud nejsou poškozeny generátory, štít časem regeneruje. Při odpálení štítu začne klesat pancéřování:
Rear View = Výhled dozadu
CTRL+F4 ukáže pohled dozadu v levém dolním rohu obrazovky.
Weapon Loadout = přehled munice
Stiskem (W) zobrazíš aktivní raketové střely a zbraně jako barevné ikonky, neaktivní jsou šedé. Zbraně jsou blastry, které potřebují energii. Rakety jsou pro jeden výstřel, mají vlastní pohon.
Stiskem klávesy měníš zbraně nebo rakety, které máš k dispozici, jako aktivní. Vpravo nahoře se objevuje popis aktivní zbraně a rakety.
Některé lodě mají "speciální zbraně"
Damage = Poškození
Stiskem (D) získáš popis poškozených komponent vlevo dole. Stiskem (]) přepínáš mezi poškozenými komponentami, abys zvolil tu, kterou dříve opravit. Zcela zničené části nelze opravit. Poškození motorů na 100% znamená explozi tvé lodi. Barva písma textu znamená poškození:
Power Distribution = Rozdělení energie
(P) ukáže přidělení energie do jednotlivých oblastí. Stiskem kláves můžeš přidělit energii těmto oblastem:
Změna v rozdělení energie se objeví vlevo nahoře.
Target I.D. = Identifikace cíle
Když zaměříš určitý cíl, objeví se obrys kolem ikonky lodi: červený (nepřátelská), modrý (přátelská). V dolním pravém rohu se objeví údaje o této lodi.
Target Profile = Profil lodě
Hned po identifikaci lodě se její profil objeví v pravém dolním rohu. Zelený kruh vyjadřuje lodní štíty. Zesvětlení znamená poškození štítu, až ke světle zelené, když vyřadíš část štítu. Pokud poškodíš pancéřování nepřátelské lodi, část kruhu mění barvu na žlutou až červenou.
Gun Power Indicator = Indikátor energie zbraní
Uprostřed pravé poloviny obrazovky je stupnice, nadepsaná GUN. Tato stupnice ukazuje energii zbraně, která je právě zvolena. Barva stupnice se liší podle lodi, kterou letíš. Čím více zbraněmi najednou střílíš, tím rychleji ztrácíš energii. Bez energie zbraně nestřílejí.
Fuel Indicator = Ukazatel pohonných hmot
Dílkovaná stupnice uprostřed levé poloviny obrazovky ukazuje množství paliva. Použitím afterburneru se dostaneš rychle z krize, nebo doženeš nepřátele, kteří unikají, ale také spotřebuješ spousty paliva. Po spotřebování paliva můžeš ještě plachtit, za použití určitých rezerv.
Dva numerické indikátory vlevo nahoře ukazují následující hodnoty:
Grafické znázornění rychlosti lodě je také vlevo nahoře, ukazuje nejvyšší rychlost bez afterburneru. Změna rychlosti:
Klávesa | Myš | Joystick | Akce |
+= | MyšP+dopředu | Fire A+dopředu | zrychlení |
_- | MyšP+dozadu | Fire A+dozadu | zpomalení |
BKSPACE | zastavení | ||
|\ | plný plyn | ||
Y | přizpůsobit rychlost cíli | ||
TAB (držet) | afterburner | ||
~` | afterburner on/off | ||
CPSLOCK (držet) | autoslide | ||
?/ | autoslide on/off |
Autoslide=držení konstantní rychlosti, něco jako autopilot v letadle.
Active Gun, Active Missile = aktivní zbraň, střela
Textový popis zbraně a střely se objeví v pravém horním rohu.
Autopilot Indicator = Indikátor autopilota
Nápis AUTO se objeví v centru nahoře. Stiskem (A) můžeš předat řízení lodi až k dalšímu navigačnímu bodu, pokud v blízkosti nečíhá nebezpečí. Když se pokusíš autopilotovi předat řízení v kritickém okamžiku, objeví se nápis "Hazard near" = Blízké riziko, nebo "Enemies near" = nepřátelé jsou blízko.
Missile Lock Indicator = Indikátor zaměření střely
Objeví se tehdy, když nepřítel zaměří střelu na TVOJI loď. Indikátor je nahoře uprostřed, a zároveň se ozve siréna. Pokud se objeví střela ve výhledu, je v zeleném čtverečku. Můžeš vypustit i DECAY, tepelné rakety na odlákání střel. Na pravém horním display se objeví "D", a za ním číslo, počet DECAY. Pozor, máš jich jen určitý počet. Odpalují se klávesou (E). Jakmile zjistíš zaměření vlastní lodi, stiskni (E), a s pomocí afterburneru se vzdal.
Jump Light = Skokový motor
S lodí se můžeš dostat na "skokové místo", jump point, dozvíš se to i v brífingu před misí. Tehdy se uprostřed nahoře objeví nápis JUMP. Stiskni (J), a skokem prostorem si zkrátíš cestu na jiné místo ve vesmíru.
Target Damage = Poškození cíle
Stupnice na pravém boku dole ukazuje poškození cíle. Pokud šipka dosáhne úplného vrcholu stupnice, je cíl zničen.
Target Range = Vzdálenost od cíle
Stupnice na pravém boku nahoře ukazuje tvou vzdálenost od zaměřeného cíle.
N - Dočasné přerušení hry a náhled do navigační mapy. Text v modrém rámečku obsahuje název mise a údaje o navigačních bodech, a poznámky k současnému navigačnímu bodu. Mačkáním (N) nebo (P) měníš údaje o těchto bodech. Kurzorovými šipkami rotuješ mapu, stejně jako joystickem při stisknuté klávese (A).
Při zaměření na vlajkovou loď se objeví žluté závorky kolem nejbližší věže, kromě červených závorek kolem celé lodi.
I.T.T.S. (Inertial Targeting & Tracking System)
Je to systém, používaný tvými stíhačkami, který se stará o maximální účinnost tvého úderu. Při zaměření a fixaci (lock) na loď se blízko ní objeví na obrazovce zelený kroužek. Počítač hodnotí rychlost a pozici takové lodě. Pokud míříš na zmíněný zelený kruh, nejspíše zasáhneš. Když se zaměřená loď pohne mimo obrazovku, změní se zelený kruh ve žlutý, a jeho poloha na okraji obrazovky ukazuje směr, kudy loď zmizela.
Auto-targeting = Samozaměření
Nemusíš použít I.T.T.S., zaměřování je automatické, ale pokud loď zmizí z dohledu, tak auto-zaměření selže.
Missile Lock = Zaměření řízené střely
Výběr střel se řídí lodí, ve které letíš. Rakety DUMBFIRE a FRIEND-OR-FOE nemají vlastní "lock" mechanismus. Pokud ale střela vyžaduje zaměření, tak se po přiblížení k cíli objeví červený zaměřovací nitkový křížek. Uslyšíš současně typické zvuky, jak se střela fixuje na cíl. Musíš cíl udržet ve výhledu obrazovky. Jakmile se ozve "zvonek", můžeš střelu odpálit. Zaměření střely zůstane do okamžiku, kdy ji vystřelíš, nebo pokud ti nezmizí loď z výhledu.
Při nachystání raketové salvy (B) se ozve odjištění první střely, ale na odpálení musíme čekat, až budou všechny střely odjištěny (DUMBFIRE mohou být odpáleny okamžitě). Vhodný moment uvidíme na display vpravo nahoře, když se prosvětlí všechny rakety. Při odpálení vyletí jen rakety, které byly odjištěny a zaměřeny.
Jak jsem již psal, je to obdoba autopilota. Udržuje konstantní rychlost.
Během zapojení nelze měnit rychlost lodi.
Automatický star
Manuální start
Přistání
Manuální přistání
Později ve hře u některých lodí můžeš zapnout "obal", takže jsi na určitou dobu neviditelný, opticky i na radaru. Tvoje obrazovka se změní na černobílou, bez barev. Také nemůžeš odpalovat rakety nebo střílet ze zbraní. Nepřátelské střely zůstávají zaměřeny na tvou loď, dokud není obal úplný. Pak nemohou do tvé lodi narazit.
V některých misích musíš doprovázet transport. Před tím se musíš "napojit" (link up) na přepravní loď. Leť prostě blízko k ní na 1000 jednotek, potvrdí ti, že jsi se "napojil". Pokud se nenapojíš, transport s tebou bude komunikovat.
M.I.P. jsou výsadkové moduly, jako torpéda, na osobní přepravu. Vystřelují se jako řízené střely. Po splnění mise je na tvé zodpovědnosti, abys zachránil ty, co přežijí, trakčním paprskem.
Lodě, vybavené vpředu věžemi, mají i schopnost paprskem přitahovat objekty. Pokud máš radarovou obrazovku, máš i tuhle věž, a tvoje loď je bombardér. Paprsek může přitáhnout katapultované piloty, a M.I.P. (výsadkové moduly).
Pokud je na objektu, který chceš přitáhnout, mířidlo ve tvém výhledu, pak bude přitažení fungovat.
Pokud utrpíš těžké poškození a zemřeš, objeví se menu:
Další stisk stejného tlačítka vrací předchozí pohled.
Control - ovládání (klávesnice, myš,..)
Detail Level grafické detaily
Video Mode
Game Play
Cameras - kamery
Miscellaneous
Audio
Skill Level - obtížnost
Ostatní
Přehled tvojí výzbroje je nedílnou součástí příběhu.
Bojová plavidla:
BANSHEE (těžký stíhač)
Relativně lehké plavidlo, velká rychlost, dobré zrychlení
HELLCAT V (střední stíhač)
Relativně lehké plavidlo, střední rychlost, dobré zrychlení
AVENGER (torpedový bombardér)
Těžký, střední rychlost, malé zrychlení.
VINDICATOR (střední stíhač)
Lehký, střední rychlost, rychlá akcelerace.
LONGBOW (Torpedový bombardér)
Nejtěžší loď, nejnižší rychlost, velmi malá akcelerace.
Ještě jednou: DECAY je střela, která má odlákat řízené střely nepřítele, mířící na tebe, a zničit je.
Zbraně | Průraznost | Energie | Dosah | Přestávka |
LASER | velmi malá | velmi malá | vysoký | velmi krátká |
MASS DRIVER CANNON | střední | velmi malá | velmi malý | dlouhá |
PHOTON CANNON | malá | střední | vysoký | dlouhá |
PARTICLE CANNON | střední | nízká | střední | střední |
TACHYON GUN | velmi velká | vysoká | malý | krátká |
ION CANNON | malá | střední | vysoký | krátká |
SCATTER GUN | velmi velká | vysoká | vysoký | dlouhá |
STORMFIRE GUN | moc velká | vysoká | moc velký | moc krátká |
PLASMA GUN | velmi velká | velmi vysoká | malý | střední |
LEECH GUN | velmi velká | velmi vysoká | nízký | velmi dlouhá |
FISSION CANNON | velmi velká | velmi vysoká | velmi dlouhý | velmi dlouhá |
Střely | Hmot. | Průraznost | Rychlost | Zrychlení | Manév. | Stálost | Lock |
Mine | malá | velmi malá | vel.malá | vel.malé | malé | malá | žádný |
Pilum Friend of F. | střední | velmi malá | malá | střední | výborné | malá | žádný |
Spiculum Image R. | střední | malá | střední | malé | výborné | malá | krátký |
Leech | malá | --- | malá | střední | výborné | malá | střední |
Javelin Heat | malá | malá | střední | střední | výborné | vel.malá | střední |
Torpedo Seeker | velká | vel.velká | vel.malá | vel.malé | malé | malá | dlouhý |
Dumbfire Missile | malá | střední | vel.velká | vel.velké | žádné | vel.malá | žádný |
Major Tom Vale se vrací s konvojem tří malých nákladních lodí a eskortou čtyřech Hellcatů. Je trochu pozdě, ale přece jen v rámci normy. Opoždění zavinil výbuch jednoho motoru starého transportéru. Okruh byla typická nudná záležitost. Po tom, co přežil dvanáct let jako stíhač v bojích proti Kilrathi, a dva další při strážení hranice. Měl rád tohle pomalé tempo, a úředníky v centrále by asi ranila mrtvice, kdyby tušili, že se tahle nuda někomu líbí. Velitelem konvoje je Tygřice, a její spolupilot je Darter. Jedna stíhačka kryje záda. Vale zapojil společný komunikační kanál a odkašlal si. "Kontrola paliva", ohlásil se. "Osmdesát tři procent," odpověděla Tygřice. "Sedmdesát dva", Darter. "Osmdesát šest," odpověděl Slash. Vale pokýval, spokojeně. Doprovodní letci většinou spotřebovali víc paliva, než jejich vedoucí, a Tiger nenechala Dartera na pokoji. Válka s Kilrathi už je dva roky za námi, a zdá se, že se piloti snaží zapomenout vše, co se za dlouhá tři desetiletí před tím naučili. Vale dobře ví, že by se neměl divit tomu, že po válce se tyhle hodnoty mění. Postavení flotily poskytlo pracovní místa, a Senátu se nesmí odepřít snaha o znovuobnovení otřesené ekonomiky Konfederace. Zásobování armády, rozpočet na výcvik a udržování pohotovosti, to vše neovlivňuje na první pohled zaměstnanost, a tyhle položky jsou často kráceny. Výsledkem je, že důstojníci, kteří šetří peníze, jsou spíše povýšeni, než ti, co šetří lidské životy. Tahle pravda platí ostatně již po staletí. Bohužel. Hlas Tygřice chraptivě pobízí nováčka letky. Tahle Marlena dovede ve velmi krátké době pěkně rozkmitat čerstvé nováčky. Nechal by si pro ni uříznout nohu. Její vyřídilka jí beznadějně zkazila pověst, takže ještě za války ztratila naději na povýšení. Zelenáč Darter má šikovné ruce, dobré instinkty, a poměrně dobré oko. Bude dobrým přírustkem pro eskadru, musí ale dokončit výcvik. Sní o odvážných posláních, a tak jen těžce nese realitu služby v klidných vodách, jako je Nephele, a navíc jako nováček mezi opráskanými veterány. Vale věděl, že tenhle klučina se zlobí, že nemohl zasáhnout do války proti Kilrathi. Připomnělo mu to mladé horlivce, kteří snili o slávě, a příliš často skončili v pohřebním pouzdře, vystřeleném do prostoru. Jejich sláva se většinou scvrkla na jméno, vyryté do pivní sklenice v důstojnické jídelně, a medaili, poslané domů. Taktická obrazovka zacvrlikala, a vytrhla ho tak z úvah. Ashiri Maru se odchýlila. Zase. Zvolil komunikační kanál. "Eso veliteli Ashiri Maru", řekl, a doufal, že se mu hlas nechvěje napětím. Komunikační obrazovka zakmitala, a objevila se na ní ostře řezaná tvář vládkyně Ashiri, ženy, kterou nikdo neoslovil jinak, než Frost (Mráz). "No, co chcete?" Hlas měla napjatý, patrně ji zastihla zpráva uprostřed kritického manévru. Špína na opěrce židle, ve které seděla, prozradila leccos o tom, že čistota není její nejvyšší prioritou. "Uprav kurs a zařaďte se", řekl Vale. Znělo to trochu rozkazovačně, i jeho vlastním uším. Pokusil se o měkčí tóninu. "Zase jste se odchýlili. Řekl jsem ti, že vás nebudu moct chránit, pokud se příliš vzdálíte." "No, já sem ti zase řekla, Generále," a poškrabala se v podpaží, "před čím nás chceš chránit? V Neph` nikdo není, kromě tebe a nás. Fakt nevím, proč vy vojáci děláte bubáky na slušný lidi. Válka je za náma, ne?" Vale povzdechl. Velitelka A. Maru na něj zírala z obrazovky. V takových chvílích postrádal válku. Stále se ještě soustředil na rozhovor, když se na kanálu objevil Darter. "Darter Rytíři." Vale se pousmál nad chlapeckým vzrušeným hlasem. "Mám něco na mém skeneru. Jeden červený bod... zase zmizel." Vale se zamračil na taktický display. Kometa, nebo pouzdro s odpadky, by zase tak rychle nezmizely. Tušil, jak ve stínu chlapec nadskakuje na židli. "Slyším, Dartere, buď ve střehu. Dej mi vědět, když se to bude opakovat." Tygřice také musela na skeneru zachytit signál, napadlo ho. Napojil se na Marleninu frekvenci. "Rytíř Tygřici". Na obrazovce se objevil její obličej, hlavou točila na všechny strany, jak skenovala okolní prostor. "Vím, na co se chceš zeptat, Šéfe. Ne, neviděla jsem to." Na chvíli se odmlčela. "Mám po tom pátrat? Mám zkušenosti." Vale uvažoval. "Ne, raději ne. Máme pohonné hmoty tak právě spočítané. Spíš potřebujeme šťávu, než cvičení." Tygřina tvář se zachmuřila. "Lakomí bastardi. Ještě ani neuschl inkoust na mírové smlouvě, a už snížili rozpočet." Vale neřekl nic, souhlasil. "Dej si pozor, snad to byl jen artefakt na senzoru, ale jeden nikdy neví." Pilot trpělivě čekal, dokud se konvoj neobjevil na jeho skeneru dalekého dosahu. Napočítal sedm strojů. Měli zpoždění, to vadilo jeho smyslu pro pořádek. Zkontroloval přístroj na vytváření pláště kolem lodě, zcela ve stylu Kilrathi. Fungoval, a učinil ho neviditelným. Pak čekal, než se konvoj octl v dohledu. Čtyři obstarožní Hellcaty obklopovaly tři nákladní lodě. Od pilotů Konfederace očekával lepší ochrannou taktiku. Od konce války pustila Flotila záležitosti z dohledu. Vyhladil rysy své tváře, ovládl výraz i city. Emoce narušují úsudek a výkonnost. Když vyladil frekvenci svého kopilota, měl hlas chladný a klidný jako zimní ráno. "Seether Drakovi", řekl. "Stařec měl pravdu. Vidím cíle. Jdeme na to." Zkontroloval kódovaný transpondér, aby se ujistil, že všechny čtyři lodě jsou na správné pozici. Obklopily konvoj, a vyladily rychlost se svými cíli, jako žraloci s hejnem ryb. Vyslal své letce útočný kód, polechtal plyn a namířil si to ke konvoji. "Pamatuj, nikdo nesmí přežít." Zkontroloval status lodi, zbraně přepnul na IFF rakety. Je to zbraň typu "vystřel a zapomeň", to znamená, že vystřelíš, a už se nemusíš dál starat. Střela se zaměří na elektronickou signaturu lodi, a stále ji sleduje, dokud jí nedojde palivo, nebo dokud neexploduje při zásahu. Drake 2 zrušil plášť, vystřelil dumb-fire střelu na první transport. Tahle střela není řízená, ale mocná zbraň, která by sice asi nerozbila stíhačku, ale pořádně by s ní zatřásla. Sledoval Dvojku, a zrušil vlastní plášť. Stíhače Konfederace se pohnuly k akci, jako vyplašené křepelky, když doslova odnikud vylétla stíhačka Drake doprostřed formace. Drake Dvě zaútočil zprava, pustil se do nich tachyonovým kanónem. Hellcat prudce vybočil z konvoje a odlétal komplikovanou spirálou. Seether se sám pro sebe ušklíbl, spadla mu maska nezúčastněnosti. Piloti Hellcatů byli lepší, než se z typu formace na první pohled zdálo. Navlhčil si oschlé rty. Dobrá, pomyslel si, mí lidé si budou muset zatrénovat s živými terči. Vale chtěl právě rozkázat Darterovi, aby se vrátil do konvoje, když koutkem oka zachytil pohyb. Na obrazovce radaru se objevily červené body. Jen chvíli trvalo, než si uvědomil, že znamenají ... nepřítele. "Hopla!" vyhrkl, když zapnul hlavní okruh. "Bandité! Vektor jedna-nula-jedna stupňů, a tři-tři-nula, Z plus čtyřicet. Sekce Tygr, uvolni se a zaútoč!" "Mám to, Rytíři", odpovídá Tygřice, "máme bandity nalevo. Vale viděl, jak zrychluje směrem k cíli. Darter ji následuje o vteřinu později. Zachytil krátké sdělení od Slashe a Tygřice, okamžik později i od Dartera, hlásili pohotovost zbraní. Zavedený postup přikazoval útočit co nejdále od zranitelného transportu. jen si přál, aby měl na obranu více času. Vale trhl řídící pákou doprava, skoro postavil čipernou stíhačku na zadek, zapnul forsáž a otočil se k útoku. Slash se hladce otočil po jeho boku. "Hej, šéfe. Vybírám si Cíl Jedna." Sdělil Tygřici chladným hlasem. "Vzdálenost šest tisíc kilometrů k cíli. Zrychluji na osm set." Nepřítel, na první pohled těžká stíhačka, zahájil palbu dvěma sloupci ohně. Tygřice hnala svou loď do úhybného manévru, přeletěla kolem nepřítele, mimo dosah jeho zbraní. Obloukem se dostala na jeho bok, a její zbraně pálily. Vale se soustředil na svého vetřelce, který zatáčel na zadek konvoje. Jeho zobák zářil, když se natáčel do potřebného směru. Vale zapnul forsáž, a vychutnával se zadrženým dechem zrychlení, které ho zamáčklo do křesla. Byl rád, že tlumiče fungují, jinak by se rozplácl po celé kabině. Lasery a ion kanón neměl tak účinné, jako protivník, spoléhal se na rychlost a výhodu manévru, které mohly vyrovnat šance. Rychlým pohledem zkontroloval, jak si Tygřice vyměňuje palbu s prvním pirátem, zatímco Darter manévroval na boku. Do ucha mu zazvonil alarm ohrožení raketovou střelou, indikovalo to "lock on", byl zaměřen. Na skeneru se objevil žlutý bod, a rychle se přibližoval. "Sakra," vyrazil, a zapnul rádio. "Slashi, uhni. Pak se odděl a zaútoč."
© 99-2022 ABCgames.cz |