OSTATNÍ | ||
KALENDÁŘ FÓRUM FIRMY TOP 10 KUP SI HRU | ||
UŽIVATEL | ||
Přihlásit Registrace Uživatelé | ||
Hry v obchodě | ||
Zlevněné hry | ||
ABCgames | ||
Kontakt, RSS, Spolupráce | ||
STATISTIKY | ||
Online 1016 uživatelů | ||
Zobrazení: | 149495 | |
Autor návodu: | Page 07 (Abecedaher.cz), Radim Špaček (Kiklop) |
Povolání má své specializace a tím i výhody a nevýhody. U každého povolání jsem jako první umístil tu profesi která se mi zdá jako nejlepší. Neberte to jako dogma, ale pouze jako můj názor.
Thief
Swashbuckler : je to šermíř akrobat s bystrou myslí. Na AC má –1 a každou 5 úroveň dostává další –1 k AC a +1na zásah a poškození. Smí se specializovat ve zbraních pro zloděje povolené.
Assassin : je trénovaný zabiják který musí mít zlé nebo chaoticko neutrální přesvědčení. Umí otrávit zbraně a po zásahu jed působí po dobu 30 vteřin a sebere nepříteli každých 6 vteřin 6 životů. Na 10 úrovni jed působí 2x a na 15 úrovni 3x rychleji. Získává bonus +1 na zásah a poškození. Nevýhoda je jeho malé zlodějské navýšení při přestupech do vyšší úrovně.
Bounty hunter : je nájemný zabiják a specializuje se na pokládání pastí. K této schopnosti dostane okamžitě 15 % navíc a je schopen nastražovat speciální pasti. 1 úroveň oběť zraní a zpomalí, 11 - znehybní, 16 – nemůže reagovat a 21 – sešle kouzlo Maze. Při přestupu na vyšší úroveň dostane pouze k zlodějské schopnosti 20%.
Fighter
Kensai: je bojovník meče a jeho ovládání má propracované a neomylné. Na počátku obdrží -2 k AC, +1 na zásah a damage se zbraní, na kterou se specializuje za každé 3 levely, -1 k rychlosti za každé 4 levely a schopnost "KAI". Kai způsobuje, že všechny Kensaiovy útoky způsobují maximální demage po dobu 10 sekund a může být použita jednou za den +1 za každé 4 levely. Kensai nemůže nosit brnění, používat střelné zbraně, nebo být chaotického přesvědčení.
Berserker: si dokáže navodit takový stav mysli, ve kterém může bojovat déle, agresivněji a brutálněji než jiní válečníci, což z něj činí smrtelného protivníka, který však je stejně nebezpečný pro sebe, jako pro své nepřátele. Nesnáší střelecké souboje, jelikož dává přednost boji na blízko. Když si navodí bitevní šílenství, je imunní proti kouzlům ovlivňujícím mysl, jako například Charm Person a dostává bonus proti jiným, jako je Hold Person. Obdrží +1 k útoku, +3 k damage a +15 hit pointů. V amoku musí bojovat, dokud nepřítel nepadne a pak útočí na nejbližšího dalšího, nemůže se léčit a nesmí používat střelné zbraně. Jakmile opustí stav bitevního šílenství, ztrácí 5 hit pointů a je totálně vyčerpán. Trpasličí válečníci, kteří si vyberou tuto profesi, budou nazýváni Battleragers. Budete si moct vybrat, kdy se váš charakter změní v bersekra, jako mohl Minsc v BG.
Wizardslayer: je válečník, který se specializuje na boj s uživateli magie se nazývá Wizardslayer. Za každý level dostane 1% magic resistance a vládne schopností rušit sesílání kouzla. Nepřátelům se zvýší pravděpodobnost selhání kouzla o 10% za každý jeho úspěšný útok. Bez ohledu na jeho odolnost vůči magii může užívat magické zbraně a brnění.
Ranger
Archer: jsou specializovaní na boj s lukem.Dostávají bonusy na zásah a demage, které závisí na lučištníkovu levelu a vzdálenosti cíle. Obdrží navíc také bonus +1 při používání magických luků a šípů. Všechny tyto bonusy se zruší nošením plátového brnění a také se nevztahují na kuše. Na sedmém levelu dokáže lučištník vystřelit tři šípy za kolo místo pouhých dvou a může také sesílat některá kouzla. Kvůli jejich specializaci na luky je mílo zbraní pro boj z blízka, se kterými mohou zručně zacházet.
Beastmaster: je jak již napovídá název, spřízněn se zvířaty, a to na základě jednoduché formy telepatie. Může se spřátelit nějaké zvíře, jenž na něj pak nebude útočit, a pokusit se získat ho jako svého následovníka. Jakmile se mu to povede, může se zvířetem komunikovat mentálně na jakoukoli vzdálenost a vidět co vidí ono. Když Beastmaster postoupí o level výše, všechny jeho zvířata obdrží navíc 1HP. Na devátém levelu může přivolat houf zvířat (což mu trvá týden) a dostane 5% bonus ke schovávání ve stínu. Pokud je některé z jeho zvířat zraněno, obdrží Beastmaster postih -2 ke všem hodům v příštím kole. Pokud je zvíře zabito, trvá tento postih 24 hod. Tento Ranger díky svému spříznění se zvířaty nevychází s obyčejnými lidmi moc dobře a tudíž má postih na reaction s NPC -1, pokud je to civilizovaná aristokracie, tak -2.
Stalker: jsou špióni a informátoři, kteří se umí pohybovat (a stopovat) jak ve volné přírodě, tak v obydlených oblastech a mají bonus +10% na schovávání ve stínu a tichý pohyb. Stalker je omezen jen na zbraně, jež se dají dobře utajit (nůž, šipka, dýka, krátký meč, hůl a prak). Dává přednost kožené zbroji a téměř nikdy nepoužívá štít. Jako mistr výslechů často získá více informací dokáže odhadnout přesvědčení u NPC postav. Na desátém levelu získá omezenou fotografickou paměť, kterou může použít jednou za den.
Bart
Skald : je to zároveň i dobrý bojovník a jeho bojové písně jsou nepřekonatelné. U zdraní mo +1 na zásah a poškození a spolubojovníkům přidává na 1 úrovni - +2 na zásah a –2 AC, na 15 - +2 a –4 , na 20 – nevíc přidá imunitu na zmatení a omráčení.
Jester : je to kašpar který své nepřátelé rozptyluje a mate, jeho písně však nepomáhají.
Blade : je dobrý pro boj nablízko a jedenkrát za den za každé 4 úrovně smí použít Ofensive spin který dává +2 na zásah a počet útoků zvyšuje o +1 a způsobuje maximální zranění. Naproti tomu Defensive spin sníží o –1 AC za každou úroveň (maximálně však –10) a znemožňuje přesun po bojišti. Jeho nevýhoda je vtom že se jeho písně nezlepšují s úrovní a má poloviční hodnoty u Lore a Pick.
Mage
Specializovaní Mágové získají jedno kouzlo na každé úrovni navíc, ale nesmí používat kouzla z konkurenční školy.
Specializace | Rasa | Pot.vlastnosti | Škola | Konkurence |
Abjurer | Člověk | 15 Wisdom | Abjuration | Alteration |
Conjurer | Člověk, ½ Elf | 15 Constitution | Conjuration/Sum. | Divination |
Diviner | Libovolná | 16 Wisdom | Divination | Conjuration/Sum. |
Enchanter | Člověk, ½ Elf | 16 Charisma | Enchantment/Charm | Evocation |
Illusionist | Člověk, Gnón | 16 Dexterity | Illusion | Necromancy |
Invoker | Člověk | 16 Constitution | Invocation/Evocat. | Enchantment/Charm |
Necromancer | Člověk | 16 Wisdom | Necromancy | Illusion |
Transmuter | Člověk, ½ Elf | 15 Dexterity | Alteration | Abjuration, Necro. |
Paladin
Cavalier: je středověký rytíř, který bojuje za ideály, zákon a čest. Má výhodu při boji se svým kopím, mečem, nebo palcátem, která se zvyšuje spolu s přibývajícími zkušenostmi. Díky své duševní síle obdrží +4 k hodu proti kouzlům ovlivňujícím mysl, jako je Charm Person. Musí útočit pokud možno ruční a ne střelnou zbraní a vždy na největší a nejsilnější nepřátele. Cavalieři dodržují pevný Řád a odklonění od něho by mohlo vést až ke ztrátě specielních vlastností.
Inquisitor: mohou (jednou za den/4 levely) seslat Dispel Magic a True Sight. Jsou imunní proti kouzlům Hold a Charm. Na rozdíl od normálních paladinů nemohou sesílat kouzla a používat vlastnosti Turn Undead, Cure Disease a Lay on Hands.
Undead Slayer: je zabiják nemrtvých je z 98% imunní k paralýze způsobené nemrtvými a může používat Remove Paralysis (2x za den/4 levely) a od pátého levelu Detect Evil (1x za den/5 levelů). Undead Slayer nemůže používat Lay on Hands, Cure Disease, kouzla a nemá imunitu vůči nákazám.
Cleric
Postava se nemůže stát specializovaným knězem, dokud ve hře nesplní určitý quest.
Priest of Lathander: Ranní Pán, Lathander, je Neutral Good bůh jara, zrození a obnovy. Kněží Lathandera, zvaní Páni Rána, mohou, pokud je nemrtvý pod vlivem slunečního světla, použít Turn Undead, jako by byli o čtyři úrovně výš. Kněží prvního levelu mohou seslat Light 3/den a po dosáhnutí třetího levelu Faerie Fire 1/den. Mezi ostatní specializovaná kouzla patří též Sunrise, Boon of Lathander a False Dawn. Major spheres: All, Astral, Charm, Creation, Elemental, Healing, Necromantic (jen léčení a ošetřování), Plant, Sun, Thought, Wards, Weather. Minor spheres: Combat, Divination, Guardian, Time.
Priest of Talos: Talos Ničitel je Chaotic Evil bůh bouří a destrukce. Jeho kněží, známí též jako Páni bouří, mohou používat na rozdíl od ostatních kleriků i kopí. Na prvním levelu mohou jednou za den použít Shocking Grasp, na třetím pak Call Lighting 1/den. Na sedmém levelu svedou vyvolání Lighting Boltu 1/den + jednou navíc za každé tři úrovně (ale jen pokud nenosí brnění). Na 10. levelu mohou jednou za den Kontrolovat Počasí (Control Weather) tím, že ho zhorší. Major spheres: All, Animal, Astral, Chaos, Combat, Elemental, Healing, Necromantic, Summoning, Sun, War, Weather. Minor spheres: Creation, Divination, Protection, Time.
Priest of Helm: Helm Bdící Oko, je Lawful Neutral bůh ochrany a guardianů. Jeho kněžím se říká Hlídači (Watchers) a nedají se jen tak něčím zaskočit (bonus +2sami, +1 s partou) a na sedmé a třinácté úrovni obdrží útoky navíc. Obdrží také následující magické schopnosti: na 3. L Sentry of Helm, nebo Wyvern Watch 1/den; na 5. L Mace of Odo, nebo Exaltation 1/den; na 7. L Seeking Sword 1/den a na 10. L Summon Spectator. Major Spheres: All, Astral, Combat, Divination, Guardian, Protection, Sun, Wards. Minor spheres: Creation, Elemental, Healing, War.
Druid
Shapeshifter: Tento druid je schopen metamorfozy dříve, než jiní druidové. Mohou metamorfovat na prvním levelu (místo sedmého), ale jsou omezeni jen na tvory, kteří mají hit dice menší, nebo stejnou jako je shapeshifterův level. Může měnit podoby 2x častěji, než ostatní druidové, ale pokud to provozuje více než 3x denně, musí projít saving throw, nebo uvízne v podobě zvířete. Na sedmé úrovni může, pokud chce, transformovat jen části svého těla.
Totemic druid: je úzce spjat s určitým savcem, plazem, nebo ptákem, který reprezentuje druidova ducha. Může se metamorfovat v ono zvíře podle toho, jaký je jeho level/3/den. Tato vlastnost je přidána navrch k ostatním metamorfovacím schopnostem. Druid může komunikovat se svým totemickým zvířetem.
Avenger: byl svědkem velkých špatností, páchaných na přírodě a tak chodí Světem a hledá spravedlnost. Dává přednost činům před řečmi a proto obdrží weapon proficiency navíc, ale také -1 k reakcím při komunikaci s lidmi.
Speciální
Barbarian : je to vynikající neposlušný bojovník. Nesmí se specializovat ve zbrani a oblékat full plate nebo plate mail. Pohybuje se rychle a je imunní proti backstabu. Jedenkrát denně za každé 4 úrovně zkušenosti může použít Rage (pět kol +4 k síle, -2 AC a +2proti magii. Je imunní proti některým kouzlům a při postupu na další úroveň má 12 na životy a na 11 úrovni +10% odolnosti proti magic.zásahům.
Monk : nesmí vlastnit nijakou zbraň. Jeho výhoda se skýtá v jiných vlastnostech. Postupně se dostane na 20 úroveň kde imunní proti normálním zbraním a pěsti jsou zbraň +3
Sorcerer : je to zvláštní mág který se kouzla učí ze svitků, ale je jimi limitován až do konce. Kouzla sesílá častěji než klasický kouzelník a nesmí se specializovat jako ostatní mágové.
Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Hodnocení
Jméno | Síla | Ob. | Od. | Int. | Wi. | Ch. | Rasa | Povolání | Přesvědčení | Ho. |
Imoen | 9 | 18 | 16 | 17 | 11 | 16 | Člověk | Thief/mage | Neutral good | 2 |
Minsc | 18/93 | 16 | 16 | 8 | 6 | 9 | Člověk | ranger | Chaotic good | 1 |
Jaheira | 15 | 17 | 17 | 10 | 14 | 15 | ½ elf | Fighter/druid | True neutral | 3 |
Yoshimo | 17 | 18 | 16 | 13 | 10 | 14 | Člověk | Bounty hunt | True neutral | 2 |
Aerie | 10 | 17 | 9 | 16 | 16 | 14 | Elf | Cleric/mage | Lawful good | 5 |
Anomen | 18/52 | 10 | 16 | 10 | 12 | 13 | Člověk | Fighter/cleric | Lawful neutral | 5/3 |
Edwin | 10 | 10 | 16 | 18 | 10 | 10 | Člověk | Mage | Lawful evil | 2 |
Haerdalis | 17 | 17 | 9 | 15 | 13 | 16 | Tiefling | Blade | Chaotic neutral | 5 |
Jan | 9 | 17 | 15 | 16 | 14 | 10 | gnóm | Thief/mage | Chaotic neutral | 2 |
Keldorn | 17 | 9 | 17 | 12 | 16 | 18 | člověk | inquisitor | Lawful good | 5 |
Kargon | 18/77 | 15 | 19 | 12 | 9 | 7 | trpaslík | battlerager | Chaotic evil | 1 |
Nalia | 14 | 18 | 16 | 17 | 9 | 13 | člověk | Thief/mage | Chaotic good | 4 |
Viconia | 10 | 19 | 8 | 16 | 18 | 14 | Drow | Cleric | Neutral evil | 2 |
Cernd | 13 | 9 | 13 | 12 | 18 | 13 | člověk | shapeshifter | True neutral | 5 |
Mazzy | 15 | 18 | 16 | 10 | 13 | 14 | ½ elf | figter | Lawful good | 4 |
Valigar | 17 | 18 | 16 | 10 | 14 | 13 | člověk | stalker | Neutral good | 1 |
Pomocníka může mít jen hlavní hrdina a to musí být ještě mág nebo sorcer. Ten se musí ale naučit kouzlo Find familiar. Použít ho může kouzlem nebo ze svitku pouze jednou a když ho zabijí je už nenávratně pryč. Nepoužívejte ho proto nikdy v boji. Je to dobrý pomocník (přidá svému pánovy polovinu svých životů) a ve špionáži je nepřekonatelný. Po kouzlu Improved Invisibility prozkoumá celou oblast.
Familiar | Přesvědčení | AC | HP | Schopnosti |
Pseudo Dragon | Lawful good | -2 | 24 | 50% magická odolnost |
Pseudo Drago | Neutrál good | -2 | 24 | 50% magická odolnost |
Fairy Dragon | Chaotic good | 0 | 24 | 35% magická odolnost |
Ferret | Lawful neutrál | 4 | 24 | 50% magická odolnost |
Rabbit | True neutrál | -4 | 16 | 50% magická odolnost |
Cat | Chaotic neutrál | 0 | 24 | 50% magická odolnost |
Imp | Lawful evil | 2 | 18 | 25% magická odolnost |
Dust mephit | Neutral evil | 6 | 24 | 10% magická odolnost |
Quasit | Chaotic evil | 2 | 24 | 25% magická odolnost |
Jedná se o silné artefakty které dokáže zkompletovat za úplatu kovář Cromwell z doků v Athkatlu (na jihovýchodě).
Jméno | Co je potřeba? | Kde to najít? |
Crom Faeyr | Crom Faeyr scroll | Scroll je u Thaxlľssillyia v Temple Ruins |
Hammer of Thunderbolts | Hammer je v mind Flayer dungeonu | |
Gauntlets of Ogre power | Rukavky jsou v Planar Sphere | |
Girdle of Frost Gigant | Girdle je v Underdarku | |
10,000 kousků zlata | Ve Vaší kapse | |
Gaesen bow | Luk | Má ho kumpán toho zabijáka z Mostu |
Strunu | 2 patřo Asylum,v bedna hlídané 3 golemi | |
Ankheg Plate Mail | Ankheg Shell | Vypadne často z Ankhegů,v Winds.Hill |
5000 Gold Pieces | Zase Vaše kapsa | |
Wave | Wave Shaft | Vypaden z Wardena v Astralsém vězení |
Wave Blade | Vypadne z Prince Villynayty v Sahuagin City | |
7500 Gold Pieces | V kapse | |
Mace of Disruption +2 | Mace of Disruption +1 | Mace najdete v Boghi's Lair |
Illithium Ore | Najdete ho během Scuplture questu v Temple Disrtictu | |
7500 Gold Pieces | V kapse | |
Red Dragon Scale | Red Dragon Scale | Vypadne ze samého Lorda Jeirdana Firkraaga v Windspear Hills |
5000 Gold Pieces | V kapse | |
Shadow Dragon Scale | Shadow Dragon Scale | Vypadne z Thaxlľssillyia v Temple Ruins |
5000 Gold Pieces | V kapse | |
Silver Sword | Silver Blade | Odměna od Saemona v Brynnlaw po zabití Desharika |
Silver Hilt | Vypadna z Kruina v docích, ale až po obdržení Silver Blade | |
7500 Gold Pieces | V kapse | |
The Equalizer | Pommel Jewel | Jewel najdete v ložnici v prvním levelu Irenenicusova vězení |
Equalizer Hilt | Hilt je ve Mind Flayeru v Underdarku | |
Equalizer Blade | Blade vypande z Elder Orb v Beholderu v Underdarku | |
7500 Gold Pieces | V kapse |
Jméno | Požkození | Váha(lbs.) | Faktor rychlosti |
Battle Axe | 1-8 | 7 | 7 |
Long Bow | Dle šípu | 3 | 8 |
Arrow | 1-6 | n/a | n/a |
Club | 1-6 | 3 | 4 |
Heavy Crossbow | Dle šípu | 14 | 10 |
Heavy Bolt | 2-7 | n/a | n/a |
Dagger | 1-4 | 1 | 2 |
Quarterstaff | 1-6 | 4 | 4 |
Sling | 1-4 Kámen | n/a | 6 |
Long Sword | 1-8 | 4 | 5 |
2 Handed Sword | 1-10 | 10 | 8 |
War Hammer | 2-5 | 6 | 4 |
Jméno | AC | Váha |
Lather | 8 | 15 |
Studded Leather | 7 | 25 |
Chain | 5 | 40 |
Splint | 4 | 40 |
Plate | 3 | 50 |
Full Plate | 1 | 70 |
Buckler | 1 (Bonus) vs. Zbraním na krátkou vzdálenost | 2 |
Small Shield | 1 (Bonus) vs. Zbraním na krátkou vzdálenost | 3 |
Medium Shield | 1 (Bonus) vs. Zbraním na krátkou vzdálenost | 7 |
Large Shield | 1 (Bonus) vs. Zbraním na krátkou a delší vzdálenost | 15 |
Helmet | 0 (Chrání proti kritickým úderům) | 2 |
Největším problémem v této fázi hry je nedostatek kvalitního vybavení, díky čemuž i jednoduché souboje se jeví býti daleko složitějšími.
1. Podlaží laboratoře
Po osvobození z klece vezměte do party Imoen a vydejte se do místnosti 2 a vezměte si výbavičku z beden a ze stolu.Vezměte klíč a vraťte se tam, odkud jste přišli a pokračujte dále. Narazíte na Jaheiru a Minsce, kteří jsou také v klecích. Klíčem otevřte Jaheiřunu klec a Minscovi řekněte, že je slabý (weak). Rozbije klec. Vybavte své nové členy party a vydejte se do místnosti 3, kde vás čeká bitva s Lightning Mephity. Vpravo od vchodu je konzole, kterou se stroj na tvorbu mephitů vypne. Vypněte ho, pobijte mephity a pokračujte do místnosti 4. Promluvte si s Aataqahem. Bude po vás chtít odpověď na otázku, odpovězte dle své vůle. Pokud budete souhlsit a stisknete tlačítko, přivolá Ogre mága, kterého budete muset vyřídit, v případě opačném pár Gibberlingů. Pokračujte do místnosti 7, promluvte si s Rielevem, dejte mu milost (pokoj) a dostanete baterie, a vezměte si šém ze stolu. Jděte do místnosti 5 a pomocí baterie si můžete povídat s jednotlivými věcmi v nádobách (Ble). Pokračujte do místnosti 6 a použijte na golema šém. Otevře vám dveře do stok. Teď běžte do knihovny (8) a prohledejte police, jsou tam jak svitky, tak lektvary.Běžte na sever (9) a potkáte Ilyiche a jeho stráž. Z jejich mrtvol vezměte především žalud, budete ho potřebovat později. Pokračujte di místnosti 10 . Je tam Cambion fighter, který je nezranitelný, dokud mu "nesklopíte" štít. Tento vypnete tak, že přístroj (Shield Machine) někdo 2x použije. Má Bastard Sword +1, to se hodí, ne?
Vybavte se pokud možno magickými zbraněmi (+X) a vydejte se do stoky (11).
Budete muset bojovat s Otyughem, který je imunní vůči nemagickým zbraním.
Prohledejte truhly v místnosti a vezměte Wand of Frost Key. Pak jděte vpravo
(do 12ky) a projeďte šuplíky. Najdete Air Elemental Statue a
Lightning Wand Key. Nalevo je cesta k portálu, vpravo se jde do lesíka k
dryádám. Jděte do lesíka, prokecněte dryády, shánějí žalud. Dejte jim ten svůj.
Přes les pokračujte až do místnosti 13, nechte všechny venku a
dovnitř pošlete jen Imoen. Odstraňte pasti a z šupete vezměte Portal Key. V
místnosti jsou i jiné, celkem zajímavé, věci, takže je berte všema pěti. Po
vašem prvním vstupu se spustí alarm a dorazí pár Clay Golemů, aby vás vyřídili.
Vyřiďte vy je. Tak, teď se vydáme do nových prostor. Přesvědčte se, že máte
Pommel Jewel of Equalizer (v šupleti, místnost 13) a bydejte
se dveřmi B .
Windy Area
Toto je mnohem menší prostor, než ten předchozí. Budete zde bojovat s mnoha mephity, tak se na to připravte. Nejprve běžte sebrat Scrool of Air Elemental Summoning (Scroll ). Vraťte se na křižovatku a pokračujte k džinovi. Na oné kulaté platformě uprostřed čeká dosti mephitů, zabte je všechny. Pokračujte k džinovi. Tento vám poví, že když mu seženete lahev, tak se osvobodí a dá vám dobrou magickou zbraň. Lahev mají dryády, tak šup pro ni. Dejte ji džinovi a on vám za odměnu dá obouruční meč +2, life stealing. Teď se vraťte zpět na 1.podlaži laboratoře a projděte libovolným portálem A do podlaží druhého
2. podlaží
Po průchodu portálem potkáte Yoshima, Bounty Huntera, který se k vám přidá, budete-li chtít. Má nepříliš užitečnou schopnost kladení pastí. Pokračujte do místnosti 2 a zničte všechny Mephit Gates. Pak pobijte Mephity a nezapomeňte sebrat 3 klíče (Fire, Summoning, Cloudkill). Vydejte se pravou chodbou a zneškodněte past na mostě (2). V další místnosti je několik trpaslíků, nicméně místnost je značně zapastěná, takže je raději odstřelte zdálky. Pasti mohou být zrušeny jen s popmocí klíčů k holím (Wand keys). Použijte Imoen a Yoshita na deaktivaci pastí (v tomto pořadí Missiles, Frost, Fire, Summoning, Lightning, Cloudkill). Socha na konci místnosti skrývá Ring of Protection +1. Proběhněte a vytlučte místnosti 6 a 7 a pokračujte do osmičky. Zabte nájemné vrahy. Vezměte všechny lepší věci Imoen (nezdrží se s vámi moc dlouho), uložte si hru a opusťte tuto smrdutou kobku tunelem B.
Waukeen's Promenade
Toto je první z lokací města Athkatla, do které se podíváte.
Poté, co vyjdete ven, uvidíte bitvu mezi mágem Irenicem a několiky vrahy. Pak
přiletí pár Cowled Wizardů (oficiální mágové Amnu) a odnesou si s sebou pryč
Irenica a Imoen. Takže věc je jasná - musíte je vysvobodit.
Před odchodem z promenády doporučuji navštívit tržnici (C). Pokud máte dojem, že byste uživili Klerika/Mága ve své skupině, jděte ke stanu (B) a promluvte si se stráží.Řekněte jim, že se o sebe postaráte a vstupte.
Ve stanu je džin, který vám dá otázku, na kterou je odpověď 30 a 40 let. Pokdu jste se netrefil, dá vám otázku další, na tu je odpověď Nothing(ne všichni ji dostanou). Ve stanu je několik Werewolvů a Shadows, kteří jdou zranit jen magickými zbraněmi. Werewolfové jsou jen iluze, takže se nemusíte bát, že budete lykantrop. Až toto vyřídíte pokračujte a po vyřazení stráží vlezte do stanu.
Vevnitř je Ogr, který tvrdí, že patří k dobrým hochům a on opravdu patří, je to Lawful Good Cleric/Mage, který se k vám přidá, jen co ho dostanete ven. Jděte vlevo a promluvte si se Spiderem. Pokračujte dále a zabte párek prosťáčků (Peasant). Seberte jim Orge Sword a dejte ho Ogrovi. Potkáte tu také Aerie. Chce, abyste zachránil jejího strýčka Quayla. Běžte po schodech nahoru, potkáte tam téže příšery jako dole, vyřiďte je a prohlédněte si vázy. Vylezte po schodech, promluvte s džinem a projděte dveřmi. Zaútočte na Kalaha, ostatní ignorujte. Po jeho smrti všechny iluze zmizí. Quayle chce, abyste vzali Aerii s sebou. Jeho ostatky prohlédněte, má dosti zajímavých věcí. Pro skončení 1.kapitoly se vydejte jakýmkoliv směrem z mapy pryč, do slumů.
V této kapitole se podíváme po meste Athkala. Projdeme si doky, slumy a v neposlední rade okrsek mostu (bridge district).
Slums
V momentě, kdy se dostanete do slumů, začne 2.kapitola hry. Hned zezačátku potkáte Gaelena Bayle. Chce vám pomoci najít Imoen a Irenica. Běžte s ním domů, řekne vám, že potřebuje 15000 zlatých, aby vám pomohl.
V Copper Coronetovi (2 ) jsou NPC, které pro vás mají úkoly, jenž vám zpřístupní oněch 20000 zlatých. Jeden NPC u vchodu vás vyzve na duel, dále je tu Lord Jierdan, který chce svou domovinu zbavit trolů a je ochoten dát za to 10000 a Korgan, který chce, abyste vyloupili hrobku. Je zde též klerik Anomen, který se k vám rád přidá.
Doporučuji začít nejprve úkolem od Lehtinana. Promluvte si s ním, je u Copper Coroneta. Zeptejte se ho na jiné služby a běžte navštívit hernu (dveřmi nad schody, popř. těmi poblíž východu).Můžete shlédnout zápas gladiátorů, ale není to nutné. Běžte dále (dlouhou halou) a projděte dveřmi. Zabte stráž a promluvte s Hendakem (v jedné z cel). Projděte okolo cel a dále dveřmi do arény. Projděte jí a vydejte se k celám na druhé straně. Zabte věci v celách (Vrhnou se na vas na jednou, takže pozor) a na konci haly zabte Beastmastera. Seberte jeho klíč a otevřte jím cely otroků. Následujte Hendaka k Lehtinanovi a pozorujte, jak špatňák zemře. Hendak ti teď dá úkol osvobodit ostatní otroky - za velmi slušnou odměnu.
Do hlavního stanu otrokářů (4 ) se dostanete buď stokami nebo prostě dveřmi. Já použil dveře.Zlikvidujte stráž u vchodu, vypačte zámek a vstupte. Buďte připraveni na likvidaci stráží. Až se dostanete do prostoru se stoly, buďte připraveni na pár mágů. Pokračujte dále, až se dostanete do místnosti se dvěma východy. Ten vpravo je zapastěný. Z pravých dveří zaútočí několik stráží a Cleric of Cyric. Z horních dveří se přihrne pár Yuan-ti, ale nyní už by měli být pro vás hračkou. Po odstavení pasti jděte pravými a podél cel. Budete mít možnost zabojovat si s kapitánem Haegenem, šéfem otrokářů. Po jeho demisi si vezměte klíč a osvoboďte dětičky z cel. V jedné z místností poblíž je párek trolů. Zabte je a použijte na ně nějaké ohnivé nebo kyselinové kouzlo, jinak se regenerují. Když jsou všechny 3 děti na svobodě, vraťte se do Copper Coroneta. Jděte do hospody, prospěte se a vydejte se do doků.
Doky
Začněte návštěvou Corlatha's House (2). Promluvte si se slouhou a na mapě vám přibude nová oblast - Umar Hills. Vydejte se do cechu zlodějů (4) a promluvte s Renal Bloodcapem v druhém patře. Souhlaste s návrhem špehovat Mae'Var. Jděte ke Gortchovi (7 ) a promluvte si s člověkem. Pustí vás dovnitř, pokud zmíníte Mae'Varovo jméno. Promluvte s Mae'Varem a on bude chtít přinést amulet z Talosova chrámu, ale k tomu později.
Jsou zde dvě vedlejší události. Pokud vejdete do domu 6 a zabijete minotaury, můžete promluvit se zlatou lebkou. Druhá událost se týká pouze Jaheiry. V hospodě (5 ) potkáte Barona Ployera, kterého Jaheira kdysi oddělala. On jí prokleje a uteče. Žije ve slumech (č.p.6). Po vstupu buďte připraveni na tuhou bitvu, jelikož má 3 mágy coby bodyguardy. Používají kouzla jako Domination, Confusion a navíc mnohá obranná. Navrhuji užít Pierce na zničení obranných zaříkadel, každopádně se vybodněte na barona a podejte si mágy. Po baronově smrti ho oberte a jak mu seberte loknu vlasů, tak prokletí zmizí a vy máte o pár XP více. Nyní se vydejme do Government Districtu.
Government District (Mapa není)
Lokace:
Most
Jakmile vejdete do této oblasti, promluví k vám strážce Aegisfield a informuje vás o vrahovi. Slibte mu, že s vrahem pomůžete. Promluvte si s Rampahem (1) a kupte si jeho exotickou kůži. Běžte na náměstí trhovců (2 ) a promluvte s Rose Bouquet. Dejte jí kůži a promluvte si s Delem, dá vám Berries a Bark. Dejte tyto věci Rose. Běžte do barvírny a promluvte s barvířem. Uteče. Následujte do dolů a projděte patro pod barvírnou zlodějem a odpasťete ho.Pod pravou postelí najdete nějaké lidské maso a ze skříňky si vezměte dopis. Jděte dolů. Potkáte nějaké barvířovi přátele, tak jim vyčiňte. Pozor na Rune Assassina v pravém dolním rohu - zneviditelní se a pak vás backstabne (i zepředu!).Zabte chlápka i ghouly. Barvíř i jeho kámoš mág utečou. Prohledejte tělo Rune Assassina a vezměte Gesen Bow Shaft a dejte ji Aegisfieldovi. Dostanete odměnu.
Teď si vyberte nějaké z vedlejších úkolů a čiňte se dokud nebudete mít požadovaných 15000 zlatých. Až je budete mít, jděte do domu Gaelen Bayla a kupte si od něj klíč.
V této kapitole navštívíme jen jednu novou lokaci - hrbitov.
Ceká vás nejeden boj s upíry, takže si pripravte dobré zbrane a svitky
Restoration. Jdeme do toho ...
S Gaelenovým klícem v ruce (batohu) se vydejte do cechu zlodeju v docích.
Vstupte a projdete do skladište.Použijte klíc na tajné dvere. Tím vstoupíte na
území samotného cechu. Pokud chcete, mužete se porozhlédnout, ale na severní
zdi poblíž schodu jsou je tajný pruchod, kterým se urcite dejte. Dojdete do
místnosti Arana Linvaila. Promluvte si s ním. Dá vám tri úkoly:
Hřbitov
Zde je cílem dostat se do Bohdiina doupěte a vytlouct ho. Přesto konzultujte vedlejší úkoly.
Bohdiino Doupě
Zamiřte si to do místnosti 4, zabte stráž a vejděte dveřmi, které pro vás otevřel Haz. Promluvte si s Lassalem a dále se mu nevěnujte. Prolezte místnost a pošlete upíry na věčný odpočinek. Navštivte místnost 5 a zabte Clay Golema. Vezměte si Mace of Disruption +1 (6) a vyřiďte Tanovu (7). Běžte dolů (A), projděte a vyčistěte místnost 8 a potkáte Lassala (9). Vraťte se nahoru (A) a jděte do mučírny (10). Zabte Lassala. Běžte do místnosti s rakvemi (5) a probodněte upírům srdce kůlem. Až "dokončíte" posledního, objeví se Bohdi. Po jejím odchodu na onen svět se vraťte k Aranovi. Až budete chtít pokračovat, řekněte že chcete jít do Spellholdu.
Brynnlaw
Cesta na Brynnlaw je bezpotíží. Dorazíte v noci. Opusťte loď, zaútočí na vás upíři. Posílají vás do Vulgar Monkey (Tavern), abyste promluvili s Sanikem. Naneštěstí je zabit. Řekněte barmanovi, ať zjistí, kde bydlí jeho žena. Máte dva způsoby jak se dostat do Festhall.
Jděte do Festhall,
zabte stráže a vezměte jim klíč. Otevřte tajné dveře a projděte halou. Zneškodněte
strážce. Vstupte do posledních dveří vpravo. Je to vězení. Otevřte cely a
najdete tu Lady Galvenu a jejího mága Vadeka. Zabte je, čímž osvobodíte Claire.
Doprovoďte ji na loď.
Golin vám poví, že jsou dvě cesty do Asyla (Asylum).
Buď budete předstírat, že jste totální šílenec nebo seženete Wardstone. Pokud
jste si vybrali možnost první, pak jděte do Pirate Lord Manor. Musíte podplatit
stráž nebo mu řekněte, že vás potkal Saemon. Dostanete se k audienci s
Desharikem a pokud máte vysoké Charisma nebo Minsce v partě, pak jste uznán
šílencem.
Pokud jste zvolili druhou možnost, tak se vydejte do Mage's House a zaútočte na Pertha. Je to dobrý mág, takže pozor. Zabte ho, a vezměte mu Wardstone a Book of Infinite Spells. Jděte na severovýchodní část mapy a jděte do Asyla. Po cestě budete několikrát napadeni příšeráky, ale není nijak těžké je porazit.
Po vstupu do Asyla jste pozdraveni Cowled Wizardem, který vám nabídne obhlídku Spellholdu. Vtom se přiteleportuje Irenicus a zajme vás. Jste přenesen do jeho laboratoře. Pak chvíli plká a nakonec na vás cosi zakouzlí, takže jste omámení a sníte. Jste u pevnosti Candlekeep. Běžte k vchodu a promluvte si s přítelem. Zeptá se, kterou ze svých vlastností jste ochotni objetovat (já dal Wisdom). Uvnitř potkáte Imoen. Řekne vám, ať najdete Bhaala a přivedete ho. Běžte ven z pevnosti a obejděte pevnost zleva. Bhaal na vís promluví a vy ho budete muset přinutit, aby vás chytil. Vraťte se k Imoen. Sen skončí jeho smrtí a budete opět v laboratoři. Irenicus vás nechá Bohdi a odejde.
Pod Asylem
(omlouvám se, ale mapa není)
Bohdi vás chvíli uráží a pak odejde, abyste mohli zkusit utéci. Po jejím odchodu se k vám chce přidat Imoen. Já bych jí bral. Vyřešte hádanky (1-6). Poté odejděte horním východem (A). Vstupte do místnosti 7 a prohlédněte si knihu. Otevřte tajné dveře, vyřešte Koboldy a seberte Crystal Shard a Wooden Stakes. Jděte do kobky (9) a zrušte Dace Sontana. Seberte jeho ruku. Vraťte se do první oblasti a vylezte do 2.oblasti. Seberte všechny tokeny. Dále poberte 2 minotauří rohy a použijte je na sochu minotaura. V bodě 14 se potkáte s Bohdi. Do místnosti vstupte pouze se svou hlavní postavou. Bohdi se promění na Slayera a zaútočí na upíry a zabije je. Pak jde po vaší partě, proto je mimo dohled. Za chvíli se změní zpět. Dejte rohy na sochu. To otevře dveře do Room of Trials. Budou se vás ptát a na základě vašich odpovědí skončíte v nějaké místnosti. Pokud odpovíte čestně, dostanete hodně XP a pokud odpovíte špatně, zaútočí Mind Flyeři. Až vylezete z Room of Judgement, budete poblíž Irenicovy laboratoře.
Za chvíli potkáte Saemona.
Nezabíjet!! Navrhne ti, abys vysvobodil vězně, že ti pomohou proti Irenicovi.
Je to dobrý nápad, jeden z nich je mág a umí Time Stop. Jděte do levé horní
části mapy a jděte po schodech (D). Odpočiňte si a promluvte
si s Lonkem, za 2000 osvobodí vězně. Řekněte jim, že Irenicus nám stojí v cestě
a oni tě teleportují do Irenicovy laboratoře (23).
Bitva je snadná. Za chvíli přivolá duplikáty
vaší party, soustřeďte se na Irenica. Poté zaútočí několik zlodějů. Jsou
neviditelní, tak bacha. Po jejich smrti jděte na horní podlaží a promluvte si
se Saemonem. Buď vám dá klíč od Irenicovi laboratoře nebo můžete jet lodí do
Athkatly. V prvním případě vynechte zbytek a pokračujte Kapitolou Pátou. V
případě opačném opusťte se Saemonem Asylum.
Setkejte se s ním ve Vulgar Monkey a řekne, že potřebuje mlhový roh z Cayia's House. Běžte tam v noci, pobijte stráž, kterou přivolá. Roh je na stole. Vydejte se k Pirate Lord Ship, zabte kapitána a nějakou tu posádku.
Sahuagin
Jízda na lodi není pohodová - jste přepadeni a
smeteni z lodi do hlubin - do města Sahuaginů.
Promluvte si s kněžkou a králem. Poražte Ettina,
dokážete tím své schopnosti.Slibte králi, že mu pomůžete vyřešit problém s
povstalci. Promluvte s kněžkou, slibte, že pomůžete povstalcům (princi). Běžte
k Impovi (3), pozor, je tam hodně pastí. Vyřeš hádanku a jdi k
Beholderovi na pokec. Přesvědčte ho, že se potřebujete podívat do truhly a
tlačte na něj. On vám nakonec dá Sekolahův zub bez krveprolití. Vydejte se po
schodišti (7) a skrz dveře (8). Potkáte
prince. Promluvte si s ním a on vám dá falešné srdce. Vraťte se ke králi a
připravte se k boji. Promluvte s králem a na palác začne útok. Král na vás
zaútočí, tak ho zabte.Potom si promluvte s princem, dostanete Magic Rope.
Seberte King's Key, otevřte pokladnici a vezměte Rod of Lordly Might. Zaútočte
na prince a vezměte si Wave Halberd u jeho těla. Jděte do díry v pravém dolním
rohu mapy (Exit to...). O tom ale už pojednává 5.kapitola.
Území Underdark
Nejprve si promluvte s duergarem (1) na východ od místa, kde začínáte. Kupte všechny Freedom Scrolls a zjistěte, že je tu uvězněn mág. Použijte na mága (2) jeden Freedom Scroll a popovídejte si. Souhlaste s tím, že mu pomůžete najít Book of Ritual. Jděte k mostu (5) a vyřiďte stráž. Běžte k železnému glóbu a zabte drovy (4). Zatím na glób nesahejte a vydejte se do gnómské osady (6).Promluvte si s hospodským a dejte mu 300 zlatých za Book of Rituals. Promluvte si s obchodníkem a dozvíte se, že se mu ztratil syn. Goldander vám dá též pkol - chce abyste zrušil démony. Vezměte nabízený Stoneshape Scroll a vydejte se k démonům (7 ). Postavte všechny na levo od jámy a mágem 2x klikněte na žebřík, objeví se démon. Balor je odolnývůči magii, ale zbraně +2 a +3 so s ním hravě poradí. Po bitvě zakouzlete svitek, čímž démona uzavřete a je od něj klid. Vraťte se k Goldanderovi a dostanete Light Gem odměnou. Nyní jděte ke glóbu a tiskněte zleva do prava (vždy jen jeden) panely - první tři zabijí nepřátele, ve 4. je lich, v 5. hledané dítě a v 6. jakýsi dobrodruh. Buďte na něj hodní, on bude dobrý na vás. Vraťte syna obchodníkovi a dostanete odměnu.
Vraťte se k nejjižnějšímu elementálnímu portálu a vraťte Vithalovi knihu. Přivolá vám Greater Earth Elementála. Zabte ho a pokračujte k dalším portálům, kde on postupně vyvolá Greater Fire Elementala a Greater Air Elementala. Za toto vám bude odměnou Rod of Absorbtion. Pokud si postěžujete, že to je málo, dostanete ještě svitky. A pokud budete od něj chtít všechen jeho majetek, tak se připravte na bitvu s velice dobrým mágem, silným asi jako 2 lichové dohromady. Pokud ho porazíte, vezměte si jeho helmu, jakožto i celkem užitečné svitky. Běžte do dračí jeskyně (8) a vyjděte po schodech. Zabte drovy a promluvte si s drakem. Přemění vás na drovy a chce, abyste zachránili její vejce. Vydejte se do města drovů (12 ) ...
Ust'Natha, město drovů
Po svém vstupu jste upozorněni, že s vámi chce mluvit jakýsi Solafein poblíž společnosti bojovníků (6). Běžte tam a promluvte s ním. Potřebuje vás pro důležitou misi, takže hybaj k východu (1). Promluvte s ním a nezapomeňte sledovat dialog, abyste se nepodřekli! Řekne, že se setkáte u doupě Illithidů v Underdarku. Jděte tam a připravte se na boj s Mind Flayery a Umber Hulky. Po jejich likvidaci se vraťte do města promluvte s Solaufeinem poblíž východu (1). Pošle vás do hospody (3). Po cestě vás zastaví duergar a řekne, že jeho pán, Aboleth, s vámi chce mluvit. Běžtte ua ním (2). Chce, abyste zabil Qiluu (5). Zabít jí je špatné, takže mu raději vyhrožujte, že ho prozradíte a dostanete bod k reputaci. Teď do hospody a promluvit si s Phaere. Že prý se s vámi setká za pár hodin u vchodu (1). Tam vám poví, že potřebuje zabít Beholdera na platformě (8). Ježto se tak má státi až za nkolik dnů, můžete si zatím zkusit v hospodě zabojovat. V určeném čase se vydejte na platformu (8). Promluvte s ní a příchodu Beholdera ho zabte. Pošle vás do hospody. Pošle vás a Solaufeina vymlátit Svirfneblinské patroly. Vydjte se do Underdarku a poté co narazíte na Solaufeina povězte, že jeho pomoc nepotřebujete. Z vůdce patroly vymamte rozhovorem helmu a dejte jí Phaere. (Pokud zabijete patrolu, může se vaše příslušnost změnit na Zlou!). Pošle vás do Společnosti Bojovnic (5) a tam vás požádá o zabití Solaufeina. Souhlaste, jinak si vás podá a zamiřte k společnosti bojovníků (6), kde si pormluvte se Solaufeinem. Nezabíjejte ho, dá vám své piwafwi. Vraťte se k Phaere a dejte jí onen plášť. Pošle vás do chrámu (9) promluvit si s Matron Mother. Tato vám dá za úkol sehnat krev člena královské rodiny. Při svém odchodu z města za krví vás kontaktují 2 lidé - Matron Mother, která chce, abyste pobili sektu Drovů, která se usídlila na platformě (8), udělejte to, není to těžké a hlašte to Matron Mother, dále pak vás kontaktuje jistý obchodník, který chce prodat kouzelný provaz. Řekněte, že berete a vyhrožujte mu, dokud vám ho nedá. Provaz se hodí ke vstupu do Lichovy věže (7).Jděte tam a jděte do spodních dveří. Jste tváří v tvíř lichovi. Odteleportuje vás do Jarlaxlova demi-plánu. Tento vám dá jeden den, abyste licha připravili o určité součástky. Vraťte se do jeho domu a bijte ho. Až zakouzlí Spell Trap a Protection from Magic Weapons, utečte ven, počkejte hodinu a doražte ho. Seberte mu zuby a wardstone. Diamanty pro Jarlaxla jsou ve skříni ve východní místnosti. Po jejich sebrání jste opět teleportováni do demi-plánu a odměněni. Nyní ůžete pročistit celý lichův dům (7) jakožto i důl Jae'llat (6). V případě druhého domu zabte nejprve Matron Mother a pak teprv stráž. Poslední věc, než se vydáme do jeskyní, můžete koupit všechny otroky (4 ) za 2000 zlatých, ale stojí to za to - dostanete XP a bod k reputaci. Následující úkoly jsou časvově omezené, takže po dokončení jedné jeskyně se vraťte do města a pokračujte v dějové linii. (ale jdou stihnout i všechny 3)
Doupě Kuo Toa
Jednoduchoučké - zabte Kuo Toy, drovy a seberte lahvičku krve a Girdle
Doupě Beholdera – bez mapy
Musíte tu podstoupit jen jeden boj. U vchodu zabte Beholdera a Elder Orba. Potřebujete oko z Elder Orba a Equalizer Blade. Zbytek oblasti je zamořen beholdery - na vlastní riziko. V horní místnosti je v puklině ve zdi schováno něco diamantů.
Doupě Mind Flayerů
Po svém vstupu budete zajati a budete muset bojovat pro potěšení vašich uchvatitelů. Po bitvě s Umber Hulky máte možnost setkat se se svýmy sousedy Githyyanki. Odejdou bojovat a po svém návratu vás požádají o pomoc. Za nějakou dobu s nimi skončíte v ringu. Zabte Kuo Toy a lechte je dělat diverzi. Proražte skrz pravé dveře a seberte hilt of Equalizer (1). Seberte sérum (3) jděte ke kotcům (5), kde získáte límce (collars). Jděte zpět do místnosti 3 a očarujte (charm) jednoho mind flayera. Pokračujte s ním až k 6ce a nechte ho otevřít dveře. Začne být nepřátelský, tak ho zabte. a jděte do místnosti 8. Vezměte si Brine Potions a projděte tajnými dveřmi do místnosti 9 a okouzlete mind flayera. Zavede vás k mozku (10 ), zabte ho a použijte brine potions. Zabte nejprve mozek, pak flayery a umber hulky. Seberte lahvičku krve a opusťte toto místo - po cestě potkáte otroky a zachráníte je od jejich osudu.
Konec Matron Mother
Vraťte se do města a krev
dejter Matron Mother v chrámu Lolth. Poděkuje. Jděte za Phaere. Souhlaste s
jejími plány, chce drakovi vyměnit vejce. Jděte do chrámu a Solaufein vám dá
jiná falešná vejce. Jděte do komory s vejci, zabte stráž a všechny golemy.Vyměňte
vejce za Phaeřiny napodobeniny a vraťte se k ní. Dejte jí Solaufeinovy
napodobeniny a následujte jí do chrámu. Pěkná scéna, dvě mrtvoly to jistí.
Seberte jejich výbavu a zdrhněte z města.
Vraťte pravá vejce drakovi a on se přeměí a
pomůže vám k východu. Projděte dveřmi, proklesťete se dalšími dvěma patry drovů
a jste opět na povrchu zemském! A to je konec páté kapitoly.
Elfí lesy
Po svém východu z Underdarku
budete zastaveni a vyslechnuti skupinkou elfů. Irenicus jim ukradl domov a oni
chtějí vaši pomoc. Elhan, jejich válečný vůdce, se vás bude ptát na mnoho věcí.
Odpovídejte po pravdě a on bude spokojen. Řekne, že musíte najít Rhynn
Lanthorn, kouzelnou lucernu, abystem mohli vstoupit na území Suldanesslaru. Dá
vám několik kolíků na upíry a svěcenou vodu. Opusťte tábor a prozkoumejte
všechny tři lesní oblasti.
Jediným zajímavým se jeví Tethyr Forest. Ostatní
dva jsou malé a bojuje se v nich jen moskrovnu. Tento les je větší a zajímavý
nejen tím, že je zde vstup do Suldanesslaru (v horním pravém rohu mapy). V
horním levém rohu mapy je Coranova kabina, Coran chce, abyste zachránili jeho
přátele před vlkodlaky. Jsou na východ od jeho kabiny. Pobijte je. Nakonec se
vydejte zpět domů.
Nábor pomocníků
Po nějaké době na cestě do města potkáte Drizzta a jeho přátele. Buďte k nim milí a oni vám pomůžou, budete-li chtít. Pokud ne, můžete o pomoc požádat Zloděje nebo Order of Radiant Heart. V každém případě pokračujte na hřbitov.
Pokud máte s sebou stříbrnou čepel (Silver Blade), narazíte ve městě (nejspíše poblíž Copper Coroneta nebo na náměstí trhovců) na šíleného mága Kruina a skupinu githyanki. Zabít je není problém a oni mají spoustu dobrých věcí, mimo jiné i rukojeť pro stříbrný meč, takže ho můžete dát dohromady! (A že je o co stát)
Na náměstí trhovců (most) mají nějaké nové věci - zeptejte se na Ribalda na special items a uvidíte.
Opět Bohdiino doupě
To Crypt - do krypty
Trapped Room - zapastěná místnost
Below there is useless - chodit dále je naprosto zbytečné
Jen co vlezete na hřbitov, objeví se Bohdi a zastrašuje vás. Pak uteče a vy musíte zabít objevivší se upíry. Vlezte do krypty jediným otevřeným tunelem - poblíž Tirdirova hrobu.
Po vstupu do kobky na vás zaútočí hromada upírů (1). Postupujte krok po kroku k místnosti 4 a nalákávejte k sobě upíry po jednom. Po pročištění této místnosti se vydejte do rakvárny (2) a probodněte nemrtvým srdce kůly. Namiřte si to ke krvavé lázni (3 ) a pomožte svým spojencům proti upírům. Vylijte do krvavé lázně svěcenou vodu. Navrhuji nechat hlavní postavu mimo místnost, protože 1) pokud má v partě milence, bude tento pokousán a budete ho muset zlikvidovat, nebo 2) pokoušou vaši hlavní postavu a vaši přátelé jí zneškodní. Jděte po schodech do krypty.
Pozor na pasti. Připravte se na boj a přivolejte si nějaké pomocníky. Otevřte dveře a sledujte, jak Bohdi přivolává pomoc. Pošlete na ni své pomocníky a zničte vy ty její. Pokud vám dělá potíže její magie, vylijte svědcenou vodu do krvavého bazénku, bude pak slabší (zejména její magic missile je hrozně otravná). Po smrti Bohdi na ní použijte kůl, jako obvykle, a seberte Rhynn Lanthorn. Pokud zemřela vaše milá (viz výše), seberte její tělo a Bohdi's Black Heart a doneste to do Amunator Temple (u ruin chrámů) a postavte je na sochu za hádankou (puzzlem). Oživení na sebe nedí čekat. Vraťte se do Underdark Exit a promluvte s Elhanem. Pokud chcete dělat ještě nějaké vedlejší úkoly, učiňte tak nyní, neboť později už to nepůjde.
Rozmluva s Elhanem ukončí tuto kapitolu. Přivede vás k bránám Suldanesslaru a dá vám nějaké informace.
Suldanesslar, elfí město
To dragon - k drakovi
Entrance – vstup
Promluvte si s Elhanem. Nejprve navrhuji pročistit ulice, abyste měli klid. Poté sežeňte tři artefakty abyste přivolali avatara a dva kamenné hudební nástroje.
Pro přivolání avatara potřebujete 3 artefakty. Jsou to: Moonblade (6), Talisman of Rillifane (4) a Golden Goblet of Life. Ten je trošičku obtížnější na obstarání, neboť je ve spárech dračích. Je, pravda, snažší zabít ho než draky předchozí, ale přesto se mějte na pozoru. Pokud s ním bojovat nechcete, odhoďte všechny své věci a Goblet kupte za 30000, ale to je pro zbabělce.
Vezměte artefakty a doneste je do chrámu (2). Umísťete artefakty na oltář (ignorujte nepřátele). Avatar se objeví, zabije nepřátele a otevře vám dveře do paláce. Seberte ještě kamenné hudební nástroje (7 a 1) a vydejte se do paláce. Seberte nějaké ořechy (Nuts) ze stromu. Musíte dát hudební nástroje sochám a objeví se schody do nižšího podlaží.
Nižší podlaží města je série propojených větví. Na některých místech ořechy (Nuts) prodlouží větve a umožní vám přejít. Váš cíl je zabít trio parazitů, kteří se přiživují na stromě. Po bitvě s jejich strážci na ně klikněte a oni bídně zhynou. Po likvidaci dvou a stráži třetího parazita si udělejte pauzičku, namemorizujte všechna svá oblíbená kouzla, vylečte se a ULOŽTE HRU! Je to vaše poslední možnost někam jít.
Přivolejte si pomocníky a zabte parazita. Vydejte se na Irenica a zrušte jeho obranu alespoň dvěma mágy (pokud možno) a zblízka ho rozsekejte bojovníky. Pokud někdo zebře, musíte ho oživit před koncem této bitvy a také pobrat jeho věci, jinak je ztratíte! Po bitvě jsou všechny vaše postavy mrtvé a čeká je ...
Devět pekel
Wrath – zloba
Greed – mamon
Selfishness – sobectví
Fear – strach
Pride – pýcha
Divné místo, že? Všichni vaši přátelé vám sdělí,
že jdou s vámi kamkoliv pljdete. Musíte splnit všechny zkoušky a sebrat
Bhaalovy slzy. Musíte též splnit všechny testy jakožto dobrák, neboť jinak se
vaše příslušnost (alignment) změní na zlou! Za složení každé zkoušky budete
odměněni, odměny zlým jsou asi lepší, ale není všechno zlato, co se třpytí...
Zkouška hněvu - potkáte ducha vašeho bratra Sarevoka.
Nenechte se vyprovokovat k boji a jste za dobrého (+1 Charisma a Wisdom) nebo
ho zabte a jakožto zlouni dostanete +2 Strenght
Zkouška na lakotu - Dostanete dobrý meš Blackrazor a buďto ho
dáte džinovi (dobrý) nebo ho jím zabijete (zlý)
Zkouška lakoty - pěknej hnus. Buďto obětujete jednoho člena (permanentně! - zlý), nebo nějaké HP, bod Dexterity a XP.
Zkouška strachu - Vezměte si plášť (zlý) nebo zakouzlete Resist Fear (dobrý) a jděte na jih a z krystalů vezměte slzu.
Zkouška pýchy - ptejte se démona a odmítejte bojovat s příšerami. Pokud odpovíte dobře, bude tam zlatý drak (neškodný) od kterého dostanete poslední slzu a 20% bonus k odolnostem, pokud odpovíte špatně, tak tam bude drak červený, na zabití. Je za něj 200000XP
Se všemi pěti slzami se dobře připravte na boj a odpočiňte si. Nechť vaše hlavní potava vloží slzy do přihrádek?,. Budete odměněni. Pak se objeví Irenicus a hromada démonů a jdou po vás. Pokud máte aktivní Protection from Evil Spells, tak půjdou démoni po Irenicovi. Zase jako minule - mágové ať srazí jeho štít a bojovníci ať ho rozsekají. Dejte pozor, má přes 200 HP a VELICE rychle se regeneruje! Pokuste se ho sejmout Vorpal Sword, někdy to vyjde i na první zásah...
Netřeba říci, že jste prohlášeni za hrdiny a vaše sláva je provolávána všemi směry. A víte co ? Gratuluji k dohrání této skvělé hry!
© 99-2022 ABCgames.cz |